Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Wiadomości

Resident Evil Classic REbirth — modyfikacja PC-towej wersji gry

Klasyczny Resident Evil na PC doczekał się solidnej modyfikacji, pozwalającej na bezproblemową grę na dzisiejszych sprzętach. Poznajcie Resident Evil Classic REbirth.

Modyfikacje to jedna z najważniejszych rzeczy w PC-towym świecie gier. Tam, gdzie często deweloperzy niedomagają lub im się nie chciało, wkraczają uzdolnieni gracze poprawiający wszelakie niedoróbki i niedociągnięcia, dodając często mnóstwo nowej zawartości. I dotyczy się to zarówno nowych gier, jak i tych starych. Tak jak w tym przypadku.

Resident Evil Classic REbirth to wypuszczona dzisiaj modyfikacja pierwszego Resident Evil na PC. Czyli gry wydanej w grudniu 1996 roku. W tamtych czasach PC-towy porty z konsol były — delikatnie mówiąc — wyjątkowo złe. Dlatego nie dziwi mnie, że Apple of Eden, mający na swoim koncie modyfikacje do pozostałych odsłon Residenta na PC, przygotował moda, którego ma w planach jeszcze bardziej rozwinąć.

Co przygotowano w Resident Evil Classic REbirth?

  • Usunięto wymóg odpalania gry w zgodności z Windowsem 95/98. To naprawiło skoki zużycia procesora do 100%.
  • Poprawiono płynność rozgrywki. 30 FPS w sekcjach 3D, pozostałe momenty to zablokowane 60 FPS.
  • Porzucono wymóg instalowania gry, czyniąc ją przenośną.
  • Usunięto wsparcie dla starych gamepadów, zastępując to XInput, DirectInput i RawInput.
  • Umożliwiono uruchomienie gry bez wymogu posiadania płyty w napędzie.
  • Dodano opcję wczytywania filmików z katalogu gry zamiast CD.
  • Dodano nowe rozdzielczości ekranu (320×240 i mnożniki, aż do 2160×1440). Zmieniamy je, wciskając F8.
  • Naprawiono czas wewnątrz gry podczas wchodzenia do ekranu statusu postaci.
  • Zamieniono odtwarzacz wideo z Windows Multimedia na nowy, oparty o ffmpeg i fanplayer. Pozwala to na odtwarzanie filmików w wyższej rozdzielczości, lepszą reprodukcję kolorów i opcję filtrowania obrazu.

Ważne! Modyfikacja działa jedynie z japońską wersją gry stworzonej przez Media Kite. Więc to właśnie za tym wydaniem musicie pogrzebać. Resident Evil Classic REbirth działa na prostej zasadzie iniekcji pliku DLL, więc nie trzeba się za bardzo z całością męczyć. Co prawda możliwości konfiguracyjne są ograniczone, ale autor planuje w dłuższej perspektywie przebudować aplikację konfiguracji gry, dodając m.in. opcję zmiany rozdzielczości gry.

Potrzebne pliki pobierzecie z oficjalnej strony projektu.

O autorze

Przez lata byłem redaktorem naczelnym serwisu PS3Site / PSSite / NeoSite. Aktualnie wraz z Kamilem prowadzę tego bloga. Uwielbiam japońskie RPG-i, gram głównie na PS4, choć posiadam też mocnego PC-ta, 3DS-a i Switcha.

Kliknij, by skomentować

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Warto także przeczytać

Recenzje

Serious Sam 4 jest niczym nad wyraz sprawny wehikuł czasu na pecetowym rynku FPS-ów. Odpalacie grę i momentalnie przenosicie się dekadę wstecz. I nie...

Gry

Dzisiaj coś w sam raz dla masochistów, którym niestraszne autobiczowanie tematyką potrafiącą widocznie odcisnąć swoje piętno. Powieść jeżąca włos na głowie i ściskająca żołądek....

Gry

Obecna generacja przejdzie do historii jako generacja cudów. Okres niesamowitych zbiegów okoliczności i powrotów. Renesans najlepszej szkoły tworzenia gier i kolejna runda w wykonaniu...

Recenzje

Zliczenie wszystkich klonów Arkanoida byłoby zdecydowanie ciężkim zadaniem (choć nie niemożliwym). Sam w swoim życiu grałem przynajmniej w kilkanaście wersji tego klasyka, począwszy od...

Copyright © 2020 Glitch.com.pl Kopiowanie treści, jak i fragmentów jest surowo zabronione.

%d bloggers like this: