Dołącz do nas

Cześć, czego szukasz?

Wiadomości

Resident Evil 3 w HD dzięki nowym teksturom i emulatorowi Dolphin

Niesamowity, acz spodziewany sukces remake’u Resident Evil 2 pokazał, że siła nostalgii doprawiona świetnym tytułem są w stanie zdziałać cuda. Nikogo nie dziwiły więc plotki, że i Resident Evil 3: Nemesis doczeka się totalnego odświeżenia na modłę historii Leona i Claire. Zanim jednak przyjdzie zagrać nam w nowy-stary tytuł Capcomu (plotkuje się o premierze na początku 2021 roku), możemy odpalić wersję z GameCube’a na emulatorze Dolphin. Dlaczego?

Projekt Resident Evil 3 Seamless HD doczekał się wersji 1.0, co oznacza, że możemy traktować go jako ukończony. Autor przygotował nam zremasterowane za pomocą maszynowego uczenia tekstury, które dzięki opcji w emulatorze Dolphin możemy bezproblemowo zaimplementować do gry. Dzięki temu jedyna bolączka emulacji — brak możliwości natywnego poprawienia tekstur (w przeciwieństwie do rozdzielczości gry) została zniwelowana.

R10306_altMaskSource

Natywna rozdzielczość

R10306

Upscalowane tła

Autor, korzystając z maszynowego uczenia, podbił rozdzielczość wszystkich tekstur w grze, zadbał o poprawne ustawienie wierzchołków modeli, uspcalował modele 3D, przywrócił widoczne w grze teksty, ręcznie wyedytował ekrany dbając o odpowiednią rozdzielczość napisów, poprawił też efekty graficzne oraz menu gry i interfejs. To, co dodatkowo zasługuje na uwagę, to zadbanie o poprawne nałożenie maski, tak by upscalowane tekstury nie wyświetlały w wyższej rozdzielczości widocznych krawędzi.

Co trzeba zrobić, by z projektu skorzystać? Przede wszystkim posiadać kopię Resident Evil 3: Nemesis na GameCube’a. Preferowana jest wersja NTSC/US, ale i z wersją PAL paczka zadziała bez większych problemów. Oczywiście musimy pobrać i zainstalować Dolphina, pobrać paczkę z teksturami i filmikami FMV (tylko Torrent z uwagi na rozmiar 1,9 GB). Później musimy wypakować to do folderu z Dolphinem (\User\Load\Textures\GLEE08 a w wersji PAL \User\Load\Textures\GLEP08) i uruchomić grę. Nowe tekstury możemy w locie odpalać za pomocą przycisku DEL na klawiaturze.

Autor

Przez lata byłem redaktorem naczelnym serwisu PS3Site / PSSite / NeoSite. Aktualnie wraz z Kamilem prowadzę tego bloga. Uwielbiam japońskie RPG-i, gram głównie na konsolach Sony (PS5, PS4, PS Vita i PS3), choć posiadam też mocnego PC-ta oraz Nintendo 3DS. Kontakt ze mną można złapać na mediach społecznościowych lub przez maila musiol(at)glitch.com.pl.

Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Warto także przeczytać

Copyright © 2020 Glitch.com.pl Kopiowanie treści, jak i fragmentów jest surowo zabronione.