Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Wiadomości

Resident Evil 3 w HD dzięki nowym teksturom i emulatorowi Dolphin

Niesamowity, acz spodziewany sukces remake’u Resident Evil 2 pokazał, że siła nostalgii doprawiona świetnym tytułem są w stanie zdziałać cuda. Nikogo nie dziwiły więc plotki, że i Resident Evil 3: Nemesis doczeka się totalnego odświeżenia na modłę historii Leona i Claire. Zanim jednak przyjdzie zagrać nam w nowy-stary tytuł Capcomu (plotkuje się o premierze na początku 2021 roku), możemy odpalić wersję z GameCube’a na emulatorze Dolphin. Dlaczego?

Projekt Resident Evil 3 Seamless HD doczekał się wersji 1.0, co oznacza, że możemy traktować go jako ukończony. Autor przygotował nam zremasterowane za pomocą maszynowego uczenia tekstury, które dzięki opcji w emulatorze Dolphin możemy bezproblemowo zaimplementować do gry. Dzięki temu jedyna bolączka emulacji — brak możliwości natywnego poprawienia tekstur (w przeciwieństwie do rozdzielczości gry) została zniwelowana.

R10306_altMaskSource

Natywna rozdzielczość

R10306

Upscalowane tła

Autor, korzystając z maszynowego uczenia, podbił rozdzielczość wszystkich tekstur w grze, zadbał o poprawne ustawienie wierzchołków modeli, uspcalował modele 3D, przywrócił widoczne w grze teksty, ręcznie wyedytował ekrany dbając o odpowiednią rozdzielczość napisów, poprawił też efekty graficzne oraz menu gry i interfejs. To, co dodatkowo zasługuje na uwagę, to zadbanie o poprawne nałożenie maski, tak by upscalowane tekstury nie wyświetlały w wyższej rozdzielczości widocznych krawędzi.

Co trzeba zrobić, by z projektu skorzystać? Przede wszystkim posiadać kopię Resident Evil 3: Nemesis na GameCube’a. Preferowana jest wersja NTSC/US, ale i z wersją PAL paczka zadziała bez większych problemów. Oczywiście musimy pobrać i zainstalować Dolphina, pobrać paczkę z teksturami i filmikami FMV (tylko Torrent z uwagi na rozmiar 1,9 GB). Później musimy wypakować to do folderu z Dolphinem (\User\Load\Textures\GLEE08 a w wersji PAL \User\Load\Textures\GLEP08) i uruchomić grę. Nowe tekstury możemy w locie odpalać za pomocą przycisku DEL na klawiaturze.

O autorze

Przez lata byłem redaktorem naczelnym serwisu PS3Site / PSSite / NeoSite. Aktualnie wraz z Kamilem prowadzę tego bloga. Uwielbiam japońskie RPG-i, gram głównie na PS4, choć posiadam też mocnego PC-ta, 3DS-a i Switcha.

Kliknij, by skomentować

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Warto także przeczytać

Copyright © 2020 Glitch.com.pl Kopiowanie treści, jak i fragmentów jest surowo zabronione.

%d bloggers like this: