Kolejny tydzień i kolejna taka sama narracja ze świata, czyli wirus, który zaczyna się już medialnie przejadać, bo coraz częściej słychać przebąkiwania o katastrofalnej suszy. Cóż, jakby nie kręcić tyłek z przodu. Wprawdzie już niedługo będziemy mogli ponownie wyjść do parków i lasów, ale chyba wykorzystać okazję i nadrabiać zaległości growe, albo razem z nami śledzić kolejne nowości, tym razem za minione dni w przedziale 12 – 18 kwietnia. W każdym razie bardziej to bezpieczne dla kieszeni niż rozpalać nielegalne grille gdzieś po chaszczach.
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy wywiad z prezesem Falcomu odnośnie przyszłości serii The Legend of Heroes, teraz mamy drugi tym razem szybko zbliżającej się Trails of Mana, którzy opowiedzą nam o zmianach odnośnie oryginału. Ponadto o swoim istnieniu przypomniało sobie Fairy Tail oraz Metal Max Xeno: Reborn. O nowych przeciwników wzbogaci się Monster Hunter World: Iceborne, a na zwiastunie promocyjnym Utawarerumono: Prelude of Fallen, znów pooglądamy sobie uszate panny. Miłej lektury.
01. Bohaterki z Touhou Project kontra mechaniczne pająki. Zwiastun
Kolejna gra z w klimatach „bullet hell” połączona z jRPG akcji spod marki Touhou Project trafiła właśnie do fanów. Tym razem w Touhou Mechanical Scrollery bohaterskie obrończynie Gensokyo stawią czoła mechanicznym pająkom z kosmosu w pełnym 3D. Poniżej zwiastun.

Gra jak na razie dostępna jest jedynie na PC. Scenki rodzajowe wciąż jednak pozostawiono w dwuwymiarze.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/touhou-mechanical-scrollery-launches-april-24
02. Sesja treningowa z Utawarerumono: Prelude of Fallen. Materiał poglądowy
Do zachodniej premiery Utawarerumono: Prelude of Fallen jeszcze ponad miesiąc, ale wydawca NIS America zaczął już podsycać zainteresowanie fanów grą. Tym razem jest to zwiastun pokazujący założenia rozgrywki w praktyce.

Utawarerumono: Prelude to the Fallen to sam początek trylogii pierwotnie wydany na PC i PS2 na u zarania XXI wieku, który oficjalnie nigdy nie pojawił się na zachodzie. Jak to w tej serii bywa sporo bohaterów ze zwierzęcymi uszkami i ogonkami. Europejska premiera nastąpi 29 maja na PlayStation 4 (cyfrowo i w pudełku) oraz PS Vitę (tylko cyfrowo).
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/utawarerumono-prelude-to-the-fallen-gameplay-trailer
03. Monster Hunter World: Iceborne – nowa łatka, nowi przeciwnicy
Monster Hunter World: Iceborne, czyli wydane w zeszłym roku rozszerzenie podstawowej wersji gry zostało ciepło przyjęte przez graczy i wciąż jest rozwijane. Tym razem Capcom wypuścił kolejną aktualkę o numerze 3.5 z dwoma nowymi potworami do upolowania: Master Rank Kulve Taroth oraz Arch-tempered Namielle. Obu można obejrzeć na najnowszym zwiastunie z gry.

Monster Hunter World: Iceborne dostępny jest na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz PC.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/monster-hunter-world-iceborne-expansion-title-update-3-5-launches-april-23
04. Zostań weterynarzem dzięki Nintendo Switch
Konsolka Nintendo Switch pozwala nam robić wiele niedostępnych wcześniej rzeczy, dlaczego by więc nie zostać weterynarzem. Nippon Columbia w Japonii wyda grę pozwalającą zadbać o wirtualne chore pieski i kotki, czyli (w wolnym tłumaczeniu) Woof Meow Animal Hospital: An Important Job to Help Pets. Premierę zaplanowano na 2 lipca.
Pomimo luźnego klimatu w formie minigierek gra zaoferuje pełne spektrum praktyk obowiązujących w tym zawodzie łącznie z podstawowymi narzędziami medycznym jak stetoskop, termometr czy rentgen. Zarobione pieniądze będziemy wydawać na rozwój kliniki, ale też własne potrzeby.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/wan-nyan-doubutsu-byouin-pet-o-tasukeru-daiji-na-oshigoto-announced-for-switch
05. Sol Badguy oraz Ky Kiske prezentują jak grać w Guilty Gear: Strive
Nowe Guilty Gear to teraz Guilty Gear: Strive. Zapowiedziana jeszcze w zeszłym roku kontynuacja znanej serii bijatyk doczekała się w dniach 16-19 kwietnia zamkniętych beta-testów, gdzie m.in mogliśmy podejrzeć takie grywalne postacie jak Sol Badguy oraz Ky Kiske. Zwiastuny poniżej.


Premierę gry wyznaczono na końcówkę obecnego roku, a docelowa platforma to PlayStation 4.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/guilty-gear-strive-closed-beta-test-starter-guide-videos-sol-badguy-and-ky-kiske
06. Kolejna składanka gier od KEMCO już latem w Japonii
KEMCO znane jest z masowej produkcji, bądź wydawania niskobudżetowych jRPG-ów niemal rodem wyjętych z RPGmakera. Ostatnio tytuły te pojawiają się na PlayStation 4 (ale nie tylko) w składankach również w wersjach pudełkowych. 30 lipca pojawi się w Japonii następna, czyli Kemco RPG Selection Vol. 4. Poniżej zwiastun.

W skład składanki wejdą: Chronus Arc, Bonds of the Skies, Legend of the Tetrarchs oraz Monochrome Order.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/kemco-rpg-selection-vol-4-coming-to-ps4-on-july-30-in-japan
07. Demoniczny zwiastun Sakura Wars
Niedługo w nasze ręce trafi Project Sakura Wars jako Sakura Wars, przedstawicielka niemal nieznanego u nas uniwersum gier i anime z ładnymi panienkami i robotami na parę, o której pisaliśmy sporo w poprzednich odcinkach. Fani na zachodzie tytuł ten dostaną 28 kwietnia, także w wersji pudełkowej na konsolę PlayStation 4. Angielskiego dubbingu niestety brak. Dla zachodnich graczy SEGA wypuściła właśnie bitewny zwiastun pokazujący walki z demonami i głównych antagonistów.

Rozgrywka tym razem ze strategicznego RPG została przesunięta w kierunku gry akcji, co specjalnie się fanom serii nie podoba. Jednak już wkrótce sami będziemy mogli sprawdzić, czy jest na co narzekać.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/sakura-wars-demon-conflict-trailer-screenshots
08. Gust przypomina o Fairy Tail. Zwiastun z gościnnymi postaciami
O Fairy Tail po przesunięciu premiery było chwilowo głucho, ale Gust nie pozwoliło nam zapomnieć o tytule i wypuściło zwiastun pokazujący nowe niegrywalne i gościnnie występujące, ale jednak interesujące z punktu widzenia fanów serii postacie. Są to Ultear Milkovich, Lyon Vastia, Flare Corona (he he) oraz Minerva Orland. Na materiale zobaczymy także Guild Hall.

Tytuł ma być RPG-iem opartym o system Gildii znanym z mangi/anime, a fabuła zasadniczo podąża za wydarzeniami z anime, chociaż pojawią się nowe epizody. W grze zobaczymy m.in pięciu kanonicznych bohaterów cyklu tj. Wendy Marvell, Lucy Heartfilia, Natsu Dragneel, Gray Fullbuster oraz Erza Scarlet. Produkcja zmierza na PlayStation 4, Nintendo Switch i PC, a jej światową premierę zaplanowano na 25-26 czerwca.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/fairy-tail-game-details-guest-characters-ultear-lyon-flare-and-minerva-guild-hall
09. A jednak Streets of Rage 4 wraz z końcem kwietnia. Oficjalna data premiery
Streets of Rage 4 to chodzona retro-bijatyka, mająca grupować bohaterów z przekroju całej serii, nie ukaże się jednak 23 kwietnia jak sugerował przeciek, a przynajmniej Dotemu i inni wydawcy zdementowali te plotki. Na szczęście nowy oficjalny termin przesunął się zaledwie o kilka dni i nowa, oficjalna data premiery została ustalona na 30 kwietnia. Z tej okazji nowy oficjalny zwiastun gry przedstawiający niuanse rozgrywki. Dodatkowo zapowiada on tryb Battle Mode.

W grze znajdziemy 12 klasycznych postaci na 17 dostępnych w konwencji pixel-artu oraz 12 unikalnych plansz. Gra pojawi się na PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/streets-of-rage-4-launches-april-30-battle-mode-announced
10. Zapiski deweloperskie Final Fantasy VII Remake – część piąta
Pomimo obecnych kłopotów z dostępnością pudełkowej wersji Final Fantasy VII Remake w naszym kraju zasadniczo jednak premiera tytułu odbyła się bez większych problemów. Przy okazji pojawiła się piąta część zapisków dewelopera, skupiająca się tym razem na kwestiach wizualnych. Przewijają się także z wywiadami: Yoshinori Kitase, Tetsuya Nomura, Naoki Hamaguchi, Masaki Kazeno, Hiroyuki Nagatsuka oraz Hiroyuki Yamaji.

Gra jak na razie dostępna jest jedynie na PlayStation 4. Można również pobrać demo gry.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/inside-final-fantasy-vii-remake-developer-diary-episode-5-graphics-and-visual-effects
11. Śliczna czarnoskóra Zooey wreszcie zjawi się w Granblue Fantasy: Versus
Granblue Fantasy: Versus jest już od ponad miesiąca dostępne w Japonii i USA, a w chwili pisania newsa także w Europie. W międzyczasie jednak Cygames zapowiedziało kolejne DLC z nowym grywalnym bohaterem. Tym razem jest to śliczniutka Zooey, o której napomykano już wcześniej. Jej zwiastun znajdziecie poniżej, a sama postać do pobrania pojawi się 28 kwietnia.

Gra pojawiła się na PlayStation 4 i PC.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/granblue-fantasy-versus-dlc-character-zooey-launches-april-28
12. Metal Max Xeno: Reborn na najnowszym, bojowym zwiastunie
Seria Metal Max – jRPGów z czołgami i samochodami pancernymi w roli głównej, chociaż dzisiaj mało znana, w latach 90-tych miała swoich fanów. Kadokawa Games chciała nawiązać do tamtych czasów i w 2018 roku wypuściła Metal Max Xeno na PlayStation 4 i PS Vitę. Niestety budżetowy tytuł przyjął się kiepsko, ale twórcy nie powiedzieli ostatniego słowa. Wprawdzie z opóźnieniem, ale jednak 9 lipca pojawi się w Japonii Metal Max Xeno: Reborn, która według zapowiedzi ma być poprawiona w każdym elemencie od grafiki począwszy, a skończywszy na mechanice rozgrywki. Pojawił się własnie drugi oficjalny materiał filmowy pokazujący jak korzystać ze sprzętu bojowego dostępnego w grze.

Ponadto pierwsze osoby, które kupią pudełkową wersję otrzymają specjalną dwustronną okładkę z unikalnym motywem gry oraz 100-stronną instrukcję w takich samych klimatach.
Gra przygotowywana jest dla PlayStation 4 i Nintendo Switch. Więcej informacji ma pojawić się 24 maja na specjalnej imprezie.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/metal-max-xeno-reborn-second-trailer-29th-anniversary-live-stream-set-for-may-24
13. Gumowi ninja wreszcie z otwartymi beta-testami
GungHo Online Entertainment w dniach 28-29 kwietnia postanowiło wreszcie uruchomić oficjalne beta-testy swojej sieciowej gry akcji, czyli Ninjala. Przy okazji pojawiły się zapiski dewelopery, pokazujące nam jak grać i umiejętnie wykorzystywać zalety danej postaci.

Gra zawita na Nintendo Switch 27 maja.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/ninjala-open-beta-test-set-for-april-28
14. Jump Force z okienkiem premierowych dla Nintendo Switch i nową postacią
Jump Force to crossoverowa bijatyka skupiająca postacie ze znanych serii anime chociażby One Piece czy Dragon Ball. Mimo takiej sobie popularności, a może właśnie dlatego, co rusz pojawiają się nowe dodatki. Wydawca wreszcie podał okienko premierowe dla edycji Nintendo Switch, która ma pojawić się jeszcze w tym roku jako Jump Force Deluxe Edition. Tytuł zaoferuje nam 50 grywalnych postaci łącznie z dodatkowymi, zawartymi w pierwszej przepustce sezonowej.

Bandai-Namco natomiast szykuje już powoli drugą, która wniesie chociażby nowego grywalnego bohatera, tym razem będzie to Shoto Todoroki z My Hero Academia. Postać pojawi się jeszcze tej wiosny.

Jump Force obecnie dostępne jest na PC, Xbox One i PlayStation 4.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/jump-force-deluxe-edition-coming-to-switch-in-2020-dlc-character-shoto-todoroki-and-character-pass-2-announced
15. Wywiad z producentami nadchodzącego Trials of Mana
W tym tygodniu portal Gematsu przeprowadził wywiad z twórcami szybkim krokiem zbliżającego się Trials of Mana, panami Shinichi Tatsuke oraz Masaru Oyamada. Poniżej wybrane fragmenty.
Czy remake wprowadza jakieś zmiany czyniące grę bardziej przystępną dla tych, co nie grali w oryginalną wersję bądź ogólnie w serię Mana? Czy ciężko było znaleźć balans pomiędzy wierną adaptacją a współczesnymi oczekiwaniami?
Tak, wprowadziliśmy liczne usprawnienia. Przykładowo, przy wyborze postaci, każdy z bohaterów otrzymał swoje tło historyczne oraz oraz pokazano jego unikalne zalety. Ponadto w oryginalne mogliśmy obejrzeć jedynie prolog wybranego protagonisty, tym razem jednak obejrzymy wprowadzenia także jego towarzyszy, by jeszcze głębiej wsiąknąć w świat gry.
To prawda ciężko było znaleźć wspomniany balans. Wiele elementów świetnie sprawdzało się w oryginale 2D, ale musiało zostać poprawione po wprowadzeniu trójwymiaru. Odkryliśmy, że wiele elementów akcji, stworzonych przy użyciu najbardziej zaawansowanych, jak na tamte czasy technik, musi zostać zmienionych, by dostosować je do wymagań współczesnych gier 3D. Wprowadziliśmy dodatkowe techniki walki jak uniki, ataki w powietrzu i comba by wpasować się w nową grafikę i gameplay.
Jednakże rdzeń rozgrywki pozostał niezmienny jak chociażby fabuła i bohaterowie, nie licząc przystosowania ich wyglądu do wymogów czasów współczesnych.
Jakim wyzwaniom musieliście stawić czoła chcąc wydać grę na świecie w tym samym terminie? Co było najważniejsze?
Gra wspiera osiem języków, więc równoczesna praca nad wszystkimi to było wyzwanie. Jednak naprawdę chcieliśmy by wszystkie regiony mogły dostać grę w tym samym czasie, więc pracowaliśmy naprawdę ciężko.
Co stało za decyzją usunięcia możliwości kooperacji [z innym graczem] w grze i czy jest szansa, że w przyszłości powróci?
Oryginalna gra w rzucie izometrycznym posiadała lokalny tryb multiplayer. Tym razem jednak zdecydowaliśmy się na widok z trzeciej osoby, by zwiększyć immersję z samego świata gry, więc nie zaimplementowaliśmy tej opcji. Wprawdzie rozważyliśmy możliwość wspólnej zabawy przez sieć, ale wymagałoby to wprowadzenia dodatkowych elementów, co zabierało by zbyt dużo czasu, woleliśmy więc skupić się wyłącznie na trybie dla pojedynczego gracza. Nie planujemy na przyszłość żadnych elementów multi.
Jak długo szacunkowo trwa rozgrywka dla wybranego bohatera? Dlaczego uważacie swój pomysł na postacie za unikalny?
Pomiędzy 25- 30 godzin.
Fabuła w Trials of Mana jest unikalna, ponieważ wybór trójki bohaterów (z sześciu dostępnych) ma wpływ na to jak się ona potoczy. Grając różnymi postaciami odkryjemy całkiem nowe wątki opowieści.
Ponadto w Trials of Mana możemy dwa razy wybrać czy podążyć drogą Światła bądź Mroku, dzięki dostępnym profesjom. Dodatkowo system umiejętności obecny w grze zwiększa jeszcze bardziej różnice pomiędzy nimi. Pojawia się też klasa 4, niedostępna w oryginale, do odblokowania po ukończeniu gry.
Są plany wydania DLC?
Obecnie nie ma takich planów.
A może są plany przeportowania Collection of Mana ze Switcha na PS4 i PC? Albo przeniesienie remake Secret of Mana z PlayStation 4, PS Vita i pecetów na Nintendo Switch? A co z Adventures of Mana?
Jest wiele obszarów, na których temat nie mogę zdradzać szczegółów, ale sprawa Collection of Mana mogłaby być załatwiona jedynie dzięki pomocy Nintendo, więc ciężko będzie o wydanie tej składanki na inne platformy. A co do Secret of Mana i Adventures of Mana mógłbym to rozważyć, jeśli będą takie żądania fanów i nadejdzie odpowiednia pora.
Czy seria Mana ma jakąś przyszłość poza remakiem Trials of Mana?
Oczywiście, rozważamy nawet jak mogłoby się to stać. Najpierw jednak chcielibyśmy poznać co gracze myślą o Trials of Mana po przejściu gry i wtedy podejmiemy decyzję co dalej.
Wspomniana gra pojawi się w sprzedaży 24 kwietnia na PlayStation 4, Nintendo Switch i PC.
Źródło: https://www.gematsu.com/2020/04/trials-of-mana-interview-with-shinichi-tatsuke-and-masaru-oyamada-remake-changes-co-op-removal-clear-time-and-more
Tak mógłby wyglądać Lany Poniedziałek i zmokłe kicie 🙂
