Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Gry

Final Fantasy VII Remake (PS4) – lista materii i gdzie je zdobyć

Obecne w oryginalnym Final Fantasy VII materie zaliczają powrót w odnowionej wersji gry. Do dyspozycji dano nam aż 43 różne rodzaje kulek, co pozwala na dużą ilość kombinacji i różnorodności rozgrywki. Oczywiście nie zabrakło bardziej lub mniej przydatnych materii.

Jedne z kluczowych materii, szczególnie na poziomie hard to:

  • Revive – kluczowa materia zastępująca całkowicie Phoenix Down na poziomie hard, na drugim poziomie otrzymujemy czar Arise, który jest wyjątkowo przydatnych ponieważ wskrzesza postać z pełnym paskiem życia
  • Healing Materia – materia lecznicza, którą warto mieć na każdej postaci
  • Elemental Materia – umieszczona w broni zadaje obrażenia od połączonego z nią żywiołu, gdy umieścimy ją w zbroi niweluje obrażenia a na najwyższym poziomie zamienia obrażenia od połączonego żywiołu w HP
  • Magnify (odpowiednik All Materia z FF7) w połączeniu z Healing Materia pozwala nam leczyć wszystkich członków drużyny naraz
  • Prayer Materia pozwala zaoszczędzić cenne MP i leczy kompanów zużywając pasek ATB – szczególnie przydatne na poziomie hard w rozdziale 17, gdzie każde MP jest na wagę złota
  • Steadfast Block Materia – szybsze odnawianie paska ATB podczas blokowania obrażeń
  • Time Materia – Haste rzucone na początku walki przyspiesza nasze ruchy i daje nam sporą przewagę nad przeciwnikiem
  • Barrier Materia – potrafi zmniejszyć o połowę obrażenia odnoszone od magii i ciosów fizycznych, kluczowa podczas walki z najmocniejszym summonem w grze, pozwoli wam obniżyć o połowę jego druzgocący cios specjalny zadający każdej postaci kosmiczne 9999 punktów obrażeń
  • Materie żywiołów magii – Fire/Ice/Lightning/Wind – wyjątkowo skuteczne na bossów i przeciwników podatnych na jedną z nich
  • Materie zwiększające HP i MP postaci, takie jak HP Up i MP Up, przydatne podczas walk z przeciwnikami zadającymi duże obrażenia, szczególnie konieczne na wyższym poziomie trudności i podczas walk z summonami

Lista magicznych materii i miejsca gdzie można je znaleźć:

Fire Materia

Pozwala używać elementu ognia.

  • Poziom 1: Fire – zadaje niskie obrażenia od ognia
  • Poziom 2: Fira – zadaje średnie obrażenia od ognia
  • Poziom 3: Firaga – zadaje wysokie obrażenia od ognia

Gdzie znaleźć?

  • Cloud zaczyna grę z jedną materią ognia w ekwipunku,
  • Dostępna także w sklepie z przedmiotami w Sector 7 (500 Gil) i później w większości sklepów z materiami.

Lightning Materia

Pozwala używać elementu błyskawicy.

  • Poziom 1: Thunder – zadaje niskie obrażenia od błyskawic
  • Poziom 2: Thundara – zadaje średnie obrażenia od błyskawic
  • Poziom 3: Thundaga – zadaje wysokie obrażenia od błyskawic

Gdzie znaleźć?

  • Aerith zaczyna grę z jedną materią błyskawicy w ekwipunku,
  • Można ją zakupić w sklepie z przedmiotami w Sector 7 (500 Gil) i później w większości innych sklepów,
  • Do odnalezienia w skrzynkach w Scrap Boulevard i Sector 7 po zawaleniu się wieży.

Wind Materia

Pozwala użwać elementu wiatru.

  • Poziom 1: Aero – zadaje niskie obrażenia od wiatru
  • Poziom 2: Aerora – zadaje średnie obrażenia od wiatru
  • Poziom 3: Aeroga – zadaje wysokie obrażenia od wiatru

Gdzie znaleźć?

  • Dostępna do kupienia po wykonaniu misji – Battle Inter 2 dla Chadleya, każdą kolejną sztukę można potem kupić u niego, niestety za trochę zwiększoną cenę.

Healing Materia

Pozwala na używanie leczniczych zaklęć, dzięki którym odnowicie energie swojej ekipy.

  • Poziom 1: Cure – odnawia małą ilość energii
  • Poziom 2: Cura – odnawia średnią ilość energii
  • Poziom 3: Regen – przez pewien czas stopniowo odnawia energię
  • Poziom 4: Curaga – odnawia dużą ilość energii

Gdzie znaleźć?

  • Barret rozpoczyna gre z jedną Healing Materia w ekwipunku,
  • W rozdziale drugim Cloud dostaje jedną od Jessie,
  • Jedną można znaleźć w pociągu w Sector 5,
  • Do kupienia w sklepie z materiami w slumsach Sector 5, a także w Wall Market (600 Gil)

Healing Materia świetnie sprawuje się u Aerith używającej przedmiotu Healing Carcanet (do znalezienia w skrzynce za jedną ze ścian, które Barret może zniszczyć w rozdziale 7) i materii Magnify. Przy wysokim poziomie bohaterki ekipa odzyskuje przeszło 8000 HP za każde leczenie, przez co jest to kluczowa umiejętność podczas wyzwań na arenie, czy ogólnie przechodzenia poziomu Hard.

Revival Materia

Pozwala na wskrzeszanie członków drużyny, gdy ich energia podczas walki spadnie do zera.

  • Poziom 1: Rise – wskrzeszenie członka drużyny i odnowienie średniej ilości punktów życia
  • Poziom 2: Arise – wskrzeszenie członka drużyny i odnowienie całej jego energii

Gdzie znaleźć?

  • Do znalezienia po sekwencji walki w rozdziale 4, później dostępna w większości sklepów z materiami,
  • Do kupienia w sklepie z materiami w slumsach Sector 5, a także w Wall Market (3000 Gil)

Podczas przejścia gry na hard, w którym nie można używać przedmiotów warto mieć tą materie na każdej postaci, gdyż z łatwością zastępuje ona przedmiot Phoenix Down.

Barrier Materia

Pozwala na używanie defensywnych zaklęć, które chronią naszą drużynę przed obrażeniami.

  • Poziom 1: Barrier – zmniejsza otrzymywane fizyczne obrażenia o połowę
  • Poziom 2: Manaward – zmniejsza otrzymywane obrażenia magiczne o połowę
  • Poziom 3: Manawall – zmniejsza otrzymywane obrażenia fizyczne i magiczne o połowę

Gdzie znaleźć?

  • Otrzymujemy ją automatycznie pod koniec rozdziału 4,
  • Jedną można odnaleźć w alejce w zachodniej części Wall Market
  • Do kupienia w sklepie z materiami w slumsach Sector 5, a także w Wall Market (1500 Gil)

Binding Materia

Pozwala używać zaklęć wpływających na przeciwników podczas walki

  • Poziom 1: Sleep – usypia przeciwnika i sprawia, że nie może on walczyć dopóki się nie obudzi
  • Poziom 2: Silence – przez pewien czas pozbawia przeciwnika możliwości używania czarów
  • Poziom 3: Berserk – zwiększa ilość zadawanych i otrzymywanych obrażeń

Gdzie znaleźć?

  • Slumsy w Sector 6, w okolicy drugiej zagadki z ręką robota (rozdział 9),
  • Dostępna także w sklepie z materiami w Wall Market za 3000 Gil

Subversion Materia

Pozwala używać zaklęć niwelujących osłony przeciwników.

  • Poziom 1: Breach – zdejmuje z przeciwnika Barrier, Manaward, Reflect i Shield (koszt 2 ATB)
  • Poziom 2: Dispel – zdejmuje wszystkie ochronne statusy (koszt 2 ATB)

Gdzie znaleźć?

  • Otrzymujemy ją po pokonaniu pierwszego bossa w rozdziale 11

Time Materia

Pozwala na używanie magii wpływających na bieg czasu.

  • Poziom 1: Haste – zwiększa szybkość z jaką rośnie nasz pasek ATB
  • Poziom 2: Slow – zmniejsza szybkość przeciwników
  • Poziom 3: Stop – zatrzymuje w miejscu przeciwników

Gdzie znaleźć?

  • Nagroda za misję poboczną – „Missing Children” w rozdziale 14,
  • W rozdziale 17, podczas zadania „use the central terminal”, po przejściu przez mostek, który się pojawił, po lewej stronie na brzegu platformy.

Poison Materia

Pozwala na używanie toksycznych zaklęć, powodujących stopniowe obrażenia.

  • Poziom 1: Bio – zatruwa i zadaje małe obrażenia
  • Poziom 2: Biora – zatruwa i zadaje średnie obrażenia
  • Poziom 3: Bioga – zatruwa i zadaje wysokie obrażenia

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia w większości automatów z przedmiotami od rozdziału 5 za 1500 Gil,
  • Można ją zdobyć w wielu miejscach ze skrzyń

Cleansing Materia

Pozwala leczyć negatywne statusy narzucone na nas przez przeciwników.

  • Poziom 1: Poisona – usuwa efekt zatrucia z postaci
  • Poziom 2: Esuna – usuwa każdy negatywny efekt
  • Poziom 3: Resist – uodparnia na negatywne efekty

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia po wykonaniu zadania – „Rat Problems” w sklepie z materiami w Sector 7 za 300 Gil,
  • Do kupienia w sklepach z materiami w Sector 5 i Wall Market za 1500 Gil

Lista materii Command i miejsca gdzie można je znaleźć:

Chakra Materia

Pozwala na użycie materii Chakra, która leczy obrażenia i niweluje status Poison. Leczony punkty obrażenia są relatywne do otrzymywanych przez nas obrażeń.

  • Poziom 1: Odnawia 20% otrzymanych obrażeń jako HP,
  • Poziom 2: Odnawia 25% otrzymanych obrażeń jako HP,
  • Poziom 3: Odnawia 30% otrzymanych obrażeń jako HP,
  • Poziom 4: Odnawia 35% otrzymanych obrażeń jako HP,
  • Poziom 5: Odnawia 40% otrzymanych obrażeń jako HP

Gdzie znaleźć?

  • Tifa rozpoczyna grę z tą materią,
  • Rozdział 8 po powrocie do kościoła we wcześniej zablokowanym przez szeptaczy pokoju,
  • W piwnicy Dona Corneo, jeśli wrócimy tam podczas rozdziału 14,

Assess Materia

Pozwala na używanie umiejętności Assess, która pokazuje informacje i słabości przeciwników.

  • Poziom 1: Pozwala na analizę jednego przeciwnika,
  • Poziom 2: Pozwala na analizę każdego przeciwnika znajdującego się na arenie walki,

Otrzymujemy ją od Chadleya w rozdziale 3. Chadley sprzedaje je później po wykonaniu misji „Chadley Report’’ za 1000 Gil.

Prayer Materia

Pozwala odnowić HP postaci przy pomocy komendy Pray (zużywa 2 paski ATB).

  • Poziomy od 1 – 5: zwiększona ilość odnowy HP co poziom.

Gdzie znaleźć?

  • Aerith rozpoczyna z nią grę,
  • W jednej z sekretnych skrytek Don Corneo w misji pobocznej rozdziału 14

Pray Materia jest dobrą alternatywą do leczenia naszej ekipy na poziomie hard. Jeśli chcecie zaoszczędzić cenne punkty MP, to warto zaopatrzyć się w tę materię. Szczególnie przydatna na hard w 17 rozdziale, podczas którego bierzemy udział w wielu pojedynkach z bossami pod rząd.

Steal Materia

Pozwala na kradzież przedmiotów i pieniędzy.

  • Można ją dostać od Chadleya po wykonaniu misji Battle Intel Report 7.

Umiejętność jest potrzebna do zdobycia jednej z broni Aerith, którą musimy ukraść Eligorowi, czyli bossowi z rozdziału 11.

ATB Boost Materia

Podwaja wartość ATB po aktywacji.

  • Poziomy od 1 – 5: zmniejsza ilość czasu potrzebną na ponowne użycie przedmiotu.

Gdzie znaleźć?

  • Dostępna do kupienia u Chadleya po wykonaniu zadania Battle Intel Report 4.

Enemy Skill Materia

Materia pozwalająca na uczenie się umiejętności przeciwników. Żeby zdobyć zdolność wystarczy dostać określonym atakiem w momencie, gdy mamy tę materię w ekwipunku.

W grze występuje tylko czterech przeciwników od których możemy się czegoś nauczyć.

  • Essence Drain – którego można nauczyć się od duchów,
  • Self Destruct – którego można nauczyć się np. od bomb w arenie w budynku Shinry,
  • Algid Aura – którego można nauczyć się od przeciwnika Curulean Drake (dostępny np. w arenie w Wall Market podczas jednej z walk),
  • Bad Breath – możemy nauczyć się tej zdolności od Malboro, który dostępny jest w symulatorze walki w budynku Shinry, w wyzwaniu „Legendary monsters” po jednokrotnym ukończeniu gry

Lista materii Support i gdzie je zdobyć

Elemental Materia

Dodaje jeden z żywiołów do wybranego przez nas ekwipunku. Jeśli wsadzimy ją w gniazdo materii broni, to nasza broń będzie zadawała obrażenia określonego żywiołu. Jeśli jednak wsadzimy je w zbroje to będziemy niwelować obrażenia od połączonego żywiołu.

  • Poziom 1: wsadzona w broń zadaje 8% więcej dodatkowych punktów obrażeń od wybranego żywiołu/ wsadzona w zbroje zmniejsza o połowę obrażenia otrzymywane od przydzielonego żywiołu,
  • Poziom 2: wsadzona w broń zadaje 15% więcej dodatkowych punktów obrażeń od wybranego żywiołu/ wsadzona w zbroje niweluje obrażenia otrzymywane od przydzielonego żywiołu,
  • Poziom 3: wsadzona w broń zadaje 23% więcej dodatkowych punktów obrażeń od wybranego żywiołu/ wsadzona w zbroje absorbuje obrażenia otrzymywane od przydzielonego żywiołu, zamieniając je w HP. (Absorbcja jest szczególnie przydatna podczas walk z summonami używającymi jednego żywiołu)

Jest to jedna z najlepszych materii w grze, kluczowa do pokonania najtrudniejszych przeciwników z wyzwań areny. Dlatego jak tylko ją otrzymacie to jej rozwinięcie powinno być waszym priorytetem.

Gdzie znaleźć?

  • Rozdział 6, Sector 4 Plate – znajduje się w opcjonalnej lokacji znalezionej po zejściu drabiną, w okolicy trzeciej lampy,
  • Rozdział 14, Urban Advancement District – znajduje się na ścieżce przed „punktem bez powrotu” (obok listu Anioła Slumsów jeśli uprzednio wykonaliśmy wszystkie dostępne misje poboczne).

Magnify Materia

Znana w Final Fantasy 7 z PSX jako „All” Materia. Świetna zdolność pozwalająca rzucać jeden czar na kilku przeciwników płacąc jak za jednorazowe użycie magii. Szczególnie użyteczna w połączeniu z Healing Materia, gdyż leczy każdego z kompanów.

Gdzie znaleźć?

  • W grze jest tylko jedna Magnify Materia i znajduje się w rozdziale 9. Podczas trzeciej zagadki z ręką robota musimy użyć jednego z kontenerów aby postawić Aertih w określonym miejscu. Materia jest bardzo dobrze widoczna na brzegu wielkiej rury.

Warding Materia

Dodaje odporność na statusy połączonych z nią materii. Działa razem z Poison, Time, Bind i materią Subversion. Aby otrzymać efekt wystarczy umieścić ją w slocie na podwójne materie z jednym z wyżej wymienionych czarów.

  • Poziom 1: Redukcja długości debuffu o 25%,
  • Poziom 2: Redukcja długości debuffu o 50%,
  • Poziom 3: Redukcja długości debuffu o 100%

Gdzie znaleźć?

  • Rozdział 10, ścieki. Po drugim rozstaju dróg, po zejściu drabiną znajduje się w północnej części mapy,
  • Rozdział 13, podczas poszukiwania Wedge’a w jednej z klatek

Synergy Materia

Niekontrolowana postać automatycznie użyje przypisanej do Synergy materia magii, w momencie, gdy ma choć jeden pasek ATB i sami użyliśmy zdolności ofensywnej. Mało użyteczna zdolność ponieważ nasz kompan NPC zawsze odpowiada na nasz atak najniższą wersją czaru np. Fire po użyciu przez nas zaklęcia.

Gdzie znaleźć?

  • W grze dostępna jest tylko jedna taka materia, po wykonaniu misji Chadleya – Monster Variants Pt. 1

HP Absorption Materia

Pozwala na odnawianie HP po użyciu magii lub zdolności połączonej z tą materią.

  • Poziom 1: Absorpcja 20% zadanych obrażeń,
  • Poziom 2: Absorpcja 30% zadanych obrażeń,
  • Poziom 3: Absorpcja 40% zadanych obrażeń

Gdzie znaleźć?

  • Dostępna do kupienia u Chadleya, po wykonaniu misji Battle Intel Report 19.

MP Absorption Materia

Te same założenia co w zdolności HP Absorption Materia, tylko tutaj odnawiamy MP zamiast HP.

  • Poziom 1: Absorpcja 20% zadanych obrażeń,
  • Poziom 2: Absorpcja 30% zadanych obrażeń,
  • Poziom 3: Absorpcja 40% zadanych obrażeń

Gdzie znaleźć?

  • Dostępna do kupienia u Chadleya, po wykonaniu misji Battle Intel Report 18.

Pedometer Materia

Po 5000 kroków zamienia się w AP Materia.

Gdzie znaleźć?

  • Do znalezienia w rozdziale 14 obok domu Aerith

AP Up Materia

Zwiększa zdobywane AP o 100% dla przyłączonej materii.

Gdzie znaleźć?

  • Zdobyta po wykonaniu 5000 kroków z aktywną Pedometer Materia

Niezależne Materie (i gdzie je zdobyć)

HP Up

Zwiększa ilość punktów HP postaci. Jeśli używamy więcej niż jednej to maksymalny limit to 100%.

  • Poziom 1: +10% HP
  • Poziom 2: +20% HP
  • Poziom 3: +30% HP
  • Poziom 4: +40% HP
  • Poziom 5: +50% HP

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia w sklepach z materiami w Sector 5 Slums i Wall Market za 2000 Gil,
  • Rozdział 2 – za białym vanem, po starciu z dwoma strażnikami i psem,
  • Rozdział 11 – w części zadania „Somebody’s There” po walce z Cripshay, po lewej stronie lokacji,
  • Rozdział 16 – podczas czołgania się w szybie wentylacyjnym, lewa odnoga drugiego rozstaju dróg.

MP Up

Zwiększa ilość punktów MP postaci. Jeśli używamy więcej niż jednej to maksymalny limit to 100%.

  • Poziom 1: +10% MP
  • Poziom 2: +20% MP
  • Poziom 3: +30% MP
  • Poziom 4: +40% MP
  • Poziom 5: +50% MP

Gdzie znaleźć?

  • Rozdział 3 – po pokonaniu 50 potworów porozmawiaj z Katie, stojącą przy tablicy z ilością pokonanych potworów aby otrzymać MP Up jako nagrodę
  • Rozdział 6 – po drodze do trzeciej lampy, obniż kładkę do najniższego poziomu aby móc zebrać tą materię
  • Rozdział 8 – obok domu Aerith
  • Do kupienia w sklepach z materiami w Sector 5 Slums i Wall Market za 2000 Gil,

Magic Up

Zwiększa siłę ataków magicznych postaci. Jeśli używamy więcej niż jednej to maksymalny limit to 100%.

  • Poziom 1: zwiększenie magii o 5%
  • Poziom 2: zwiększenie magii o 10%
  • Poziom 3: zwiększenie magii o 15%
  • Poziom 4: zwiększenie magii o 20%
  • Poziom 5: zwiększenie magii o 25%

Gdzie znaleźć?

  • Rozdział 7 – Mako Reactor 5, za drzwiami po zagadce z przełącznikami,
  • Rozdział 14 – nagroda za zwycięstwo w przeciwnikiem w podciąganiu (poziom trudności amator)

Luck Up

Zwiększa statystykę Luck.

  • Poziom 1: +10%
  • Poziom 2: +20%
  • Poziom 3: +30%
  • Poziom 4: +40%
  • Poziom 5: +50%

Gdzie znaleźć?

  • Rozdział 4 – nagroda od Wedge’a jeśli wcześniej pobiliśmy rekord w rzutki w rozdziale 3,
  • Rozdział 9 lub 14 – nagroda za wygranie w przysiadach z przeciwnikiem na poziomie amator

EXP Up

Zwiększa ilość zdobytych punktów doświadczenia o 100%.

Gdzie znaleźć?

  • Rozdział 16 lub 17 – nagroda za wyzwanie – „Three-Person Team VS. Team Ragbag’s’’ w arenie Shinra

Gil Up

Zwiększa ilość otrzymywanych pieniędzy z walk o 100%.

Gdzie znaleźć?

  • Rozdział 16 lub 17 – nagroda za wyzwanie – „Two-Person Team VS. High Flyers” w arenie Shinra

Deadly Dodge

Atak specjalny wyprowadzany po użyciu komendy i zrobieniu uniku.

  • Poziom 1: możliwość użycia Deadly Dodge,
  • Poziom 2: zwiększenie siły i zasięgu działania zdolności Deadly Dodge,

Gdzie znaleźć?

  • Rozdział 2 – w Upper Sector 8, ciężko przeoczyć,
  • Do kupienia w sklepie w Sector 7 za 600 Gil, potem szeroko dostępna w innych sklepach

Parry

Ochrania przed atakami przeciwnika i pozwala na szybkie wyprowadzenie następnego ruchu.

  • Poziom 1: możliwość użycia Parry,
  • Poziom 2: zwiększa obrażenia zadawane przez umiejętności i dodaje mały bonus ATB

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia u Chadleya po wykonaniu Battle Intel Report 12

First Strike

Zwiększa wartość paska ATB na początku walki.

  • Poziom 1: Mały wzrost paska ATB,
  • Poziom 2: Średni wzrost paska ATB,
  • Poziom 3: Duży wzrost paska ATB

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia u Chadleya po wykonaniu Battle Intel Report 3

Auto-Cure

Automatycznie rzuca Cure na mocno zranioną postać.

  • Poziom 1: możliwość użycia umiejętności 3 razy na walkę,
  • Poziom 2: możliwość użycia umiejętności 10 razy na walkę

Gdzie znaleźć?

  • Otrzymujemy ją po pierwszej rozmowie z Chadleyem,
  • Do kupienia u Chadleya po wykonaniu Battle Intel Report 1

Item Master

Zwiększa efektywność przedmiotów używanych w walce.

  • Poziom 1: zwiększa efektywność przedmiotów o 30%
  • Poziom 2: zwiększa efektywność przedmiotów o 40%
  • Poziom 3: zwiększa efektywność przedmiotów o 50%

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia u Chadleya po wykonaniu Battle Intel Report 11

ATB Assist

Mały wzrost paska ATB po dwukrotnym powtórzeniu komendy.

  • Poziom 1: Mały wzrost ATB po dwukrotnym powtórzeniu komendy
  • Poziom 2: Średni wzrost ATB po trzykrotnym powtórzeniu komendy
  • Poziom 3: Duży wzrost ATB po dwukrotnym powtórzeniu komendy

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia u Chadleya po wykonaniu Battle Intel Report 13

ATB Stagger

Zwiększa ATB podczas staggeru przeciwników.

  • Poziom 1: Mały wzrost ATB podczas staggeru przeciwnika
  • Poziom 2: Średni wzrost ATB podczas staggeru przeciwnika
  • Poziom 3: Duży wzrost ATB podczas staggeru przeciwnika

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia u Chadleya po wykonaniu Battle Intel Report 14

Provoke

Automatyczne użycie zdolności Provoke, aby odwrócić uwagę przeciwnika, gdy postać jest blisko śmierci.

  • Poziom 1: Provoke jest aktywne przez 60 sekund (czas regeneracji zdolności 90 sekund)
  • Poziom 2: Provoke jest aktywne przez 90 sekund (czas regeneracji zdolności 60 sekund)
  • Poziom 3: Provoke jest aktywne przez 120 sekund (czas regeneracji zdolności 30 sekund)

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia u Chadleya po wykonaniu Battle Intel Report 8

Steadfast Block

Zmniejsza obrażenia i zwiększa regenerację paska ATB podczas blokowania.

  • Poziom 1: Odrobina mniej otrzymywanych obrażeń + mały bonus ATB podczas blokowania
  • Poziom 2: Mniejsze otrzymywane obrażenia + średni bonus ATB podczas blokowania
  • Poziom 3: Jeszcze mniejsze otrzymywane obrażenia + duży bonus ATB podczas blokowania

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia u Chadleya po wykonaniu Battle Intel Report 6

Skill Master

Zwiększa pasek ATB w momencie, gdy używamy wielu komend.

  • Poziom 1: Mały wzrost ATB po użyciu trzech typów komend
  • Poziom 2: Średni wzrost ATB po użyciu trzech typów komend
  • Poziom 3: Duży wzrost ATB po użyciu trzech typów komend

Gdzie znaleźć?

  • Do kupienia u Chadleya po wykonaniu Battle Intel Report 17

Refocus

Pozwala na użycie Limit Break Refocus, który dzieli pasek ATB na trzy mniejsze części.

Gdzie znaleźć?

  • Aerith zaczyna gre z materią Refocus,
  • Nagroda za zwycięstwo w wyzwaniu – „Two-Person Team VS. Dynamic Duos”
  • Nagroda za zwycięstwo w wyzwaniu – „Three-Person Team VS. Monsters of Legend”
O autorze

Niegdyś współpracownik PSSite, aktualnie współwłaściciel Glitcha. Od najmłodszych lat zafascynowany grami, kolekcjonuję wszystko co z nimi związane (od steelbooków po platynowe trofea). Fan japońskich rpgów, platformerów, slasherów, horrorów i powieści wizualnych. Prawdopodobnie uzależniony od serii Yakuza.

Kliknij, by skomentować

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Warto także przeczytać

Recenzje

Moja niewytłumaczalna słabość do gier średnich pcha mnie czasami w rejony, których normalnie bym nie planował eksplorować. Onee Chanbara Origins jest drugim kontaktem z...

Recenzje

Shadow Warrior 2 jest idealnym przykładem, że lepsze jest wrogiem dobrego i ślepa pogoń za panującymi w momencie procesu tworzenia gry trendami nie zawsze...

Recenzje

Bounty Battle jest kolejnym przykładem, że do stworzenia dobrej gry nie wystarczy skopiować czyjegoś sprawdzonego pomysłu. Poza Brawhallą i PlayStation All-Stars Battle Royale żaden...

Recenzje

Grzebanie w cyfrowej bibliotece gier kupionych za grosze w różnorakich promocjach pozwala wyciągnąć tytuły, o których zakupie dawno zapomniałem. Konsolowa wersja The Incredible Adventures...

Copyright © 2020 Glitch.com.pl Kopiowanie treści, jak i fragmentów jest surowo zabronione.

%d bloggers like this: