Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Gry

Final Fantasy VII Remake (PS4) – Battle Intel u Chadleya

Final Fantasy VII: Remake posiada 20 wyzwań Chadleya – Battle Intel Reports, które musimy wykonać, aby odblokować trofeum Intelligence Agent. Wyzwania dostajemy je u Chadleya, którego spotykamy pierwszy raz w  trzecim rozdziale i polegają one na wykonaniu odpowiednich czynności podczas walki. Chadleya możemy znaleźć tylko w rozdziałach – 3, 8, 9, 14, 16 i 17 w NG+.

Jeśli macie problemy z odnalezieniem go (nie powinniście) to na mapce jest on oznaczony jako kartka z notatnika z materią.


Battle Intel Report 01: Monster Bio Pt. 1

  • Warunek do spełnienia: Użyj materii Assess na dwóch rodzajach przeciwników
  • Nagroda: Auto – Cure Materia

Materię Assess otrzymujemy po pierwszej rozmowie z Chadleyem w rozdziale trzecim. Aby móc jej używać wchodzimy do menu → Materia & Equipment → i ustawiamy materię trójkątem. Użycie Assess jest bardzo proste (Command Menu → Abilities → Assess) i potrzebujemy do tego 1 paska wskaźnika ATB.

Po zeskanowaniu dwóch rodzajów przeciwników wracamy do Chadleya po nagrodę.

Battle Intel Report 02: Magic Elements Pt. 1

  • Warunek do spełnienia: Traf w przeciwników podatnych na ogień, lód, pioruny magią, na którą są wrażliwi
  • Nagroda: Wind Materia

Zadanie polega na trafieniu wrogów każdym z trzech elementów, na które są wrażliwi. Aby dowiedzieć się, na co podatny jest dany przeciwnik, możemy użyć materii Assess. Ludzie w większości podatni są na ogień, maszyny na pioruny a potwory na lód, są jednak pewne wyjątki od reguły i warto sprawdzić przeciwników materią Assess.

Po wykonanym zadaniu wracamy do Chadleya po nagrodę.

Battle Intel Report 03: The Stagger Effect Pt. 1

  • Warunek do spełnienia: Użyj unikatowych zdolności na ogłuszonych przeciwnikach i nabija tak wskaźnik ATB 10 razy
  • Nagroda: First Strike Materia

Wyzwanie to jest w pewnym sensie słabo opisane, gdyż na pierwszy rzut oka sugeruje użycie specjalnych zdolności z komend. Tak jednak nie jest, gdyż zadanie polega na używaniu zdolności specjalnej postaci ukrytej pod trójkątem i nabiciu w trakcie ich ogłuszenia 10 pasków wskaźnika ATB.

Najlepsza do tej misji jest Tifa, która nie dość, że bardzo dobrze nadaje się do nabijania paska stagger przeciwników, to posiada jeszcze świetną umiejętność podbródkowego ukrytą pod przyciskiem trójkąt.

Battle Intel Report 04: The Stagger Effect Pt. 2

  • Warunek: Doprowadź do stanu ogłuszenia (stagger) 15 rodzajów przeciwników
  • Nagroda: ATB Boost Materia

Jak wskazuje opis wyzwania, polega ono na ogłuszeniu 15 różnych typów przeciwników. Aby sprawić, że przeciwnik zostaje ogłuszony, musimy trafiać go magią, na którą jest wrażliwy lub umiejętnościami z „Focus” w nazwie (Focus Strike, Focus Thrust, Focus Shot).

Battle Intel Report 05: Combat Simulation: Shiva

  • Warunek: Pokonać Shivę
  • Nagroda: Shiva Summon Materia

Pierwszy walka z summonem w grze. Warto zaopatrzyć się w Elemental materię w zbroi połączoną z Ice, dzięki czemu ataki Shivy będą mniej bolesne. Następną kluczową rzeczą jest materia Fire, która potrafi staggerować ją na chwilę, dzięki czemu możemy odpalić kilka mocnych ataków z Punisher mode. Triple Slash także bardzo dobrze rani Shivę. Boss jest do pokonania samym Cloudem, ale zalecałbym pójście na niego razem z Aerith.

Battle Intel Report 06: Monster Bio Pt. 2

  • Warunek: Użyj materii Assess na 10 różnych rodzajach przeciwników
  • Nagroda: Steadfast Block Materia

Tak samo jak w wyzwaniu nr 1, tylko tym razem musimy zeskanować 10 przeciwników.

Battle Intel Report 07: Magic Elements Pt. 2

  • Warunek: Obnaż słabości 15 przeciwników.

Tak jak w wyzwaniu 02, tak i tu musimy użyć na przeciwnikach magii, na którą są wrażliwi.

Battle Intel Report 08: The Manipulation Technique

  • Warunek: Pokonaj dwóch lub więcej przeciwników jednym atakiem
  • Nagroda: Provoke Materia

Najłatwiejszym sposobem na pokonanie dwóch przeciwników jednym ciosem jest użycie Cloudem jego zamaszystego ataku (przytrzymanie kwadratu). Wystarczy, że dopadniecie w ten sposób dwóch słabszych przeciwników.

Battle Intel Report 09: Monster Variants Pt. 1

  • Warunek: Pokonaj trzy różne warianty tego samego przeciwnika
  • Nagroda: Synergy Materia

Wyzwanie to prędzej, czy później zaliczycie, po prostu walcząc z przeciwnikami stojącymi wam na drodze.

Battle Intel Report 10: Combat Simulation: Fat Chocobo

  • Warunek: Pokonaj Fat Chocobo
  • Nagroda: Fat Chocobo Summon Materia

Pomimo braku słabości jest to najłatwiejsza walka z summonem w grze. Główną taktyką powinno być tutaj jak najszybsze nabijanie paska stagger (umiejętności z Focus w nazwie), po czym używanie Unbridled Strenght Tify razem z atakami trójkątem, dzięki czemu zwiększymy % zadawanych przez nas obrażeń. Co jakiś czas Moogle będzie przyzywał na arenę różnego rodzaju potworki do pomocy grubemu Chocobo, jednak najlepszą taktyką jest skupienie się na Chocobo i nawet jeśli ktoś wchodzi nam w drogę, to Triple Slash Clouda powinien szybko załatwić sprawę.

Battle Intel Report 11: Monster Bio Pt. 3

  • Warunek: Zeskanuj 20 przeciwników materią Assess
  • Nagroda: Item Master Materia

Tak jak w wyzwaniu nr 1, tylko tym razem musimy przeanalizować 20 przeciwników, przy pomocy Assess.

Battle Intel Report 12: The Stagger Effect Pt. 3

  • Warunek: Zwiększ procent bonusowych obrażeń staggera do 200%
  • Nagroda: Parry Materia

Zadanie polega na doprowadzeniu przeciwnika do statusu ogłuszenia (stagger), po czym zwiększeniu procentowego bonusu obrażeń. Tylko dwie osoby w ekipie potrafią zwiększyć % staggera – Tifa i Aerith. Każdy atak Tify trójkątem na ogłuszonym przeciwniku zwiększa odrobinę % staggera (aby zwiększyć efekt ciosów trójkątem, używamy zdolności Unbridled Strenght). Atak Tify – True Strike także dobrze zwiększa bonusowe obrażenia (aż o 30%). Aerith posiadająca zdolność Ray of Judgment (z broni Mythril Rod do znalezienia w rozdziale 11) także dobrze nadaje się do tego zadania.

Battle Intel Report 13: Refocus Analysis

  • Warunek: Użyj dwukrotnie zdolności Refocus
  • Nagroda: ATB Assist Materia

Refocus to materia startowa Aerith. Aby użyć tej umiejętności, musimy uprzednio napełnić pasek Limit Break. Czynność tą wykonujemy dwa razy.

Battle Intel Report 14: The Stagger Effect Pt. 4

  • Warunek: Ogłuszyć 40 rodzajów przeciwników
  • Nagroda: ATB Stagger Materia

Tak samo, jak przy wyzwaniu nr 4, tylko tym razem ogłuszamy 40 rodzajów przeciwników.

Battle Intel Report 15: Combat Simulation Leviathan

  • Warunek: Pokonać Leviathana
  • Nagroda: Leviathan Summon Materia

Łatwy, aczkolwiek upierdliwy boss, gdyż często lubi sobie polatać.

Dwie atakujące postacie powinny używać na broni Elemental Materii połączonej z żywiołem piorunów. Czary Thunder także bardzo skutecznie ranią bossa. Na ziemi boss używa dwóch ataków: Briny Bellow, który łatwo można uniknąć przy pomocy O, a także atak Briny Barrage, który najlepiej przyjąć na gardę, po czym okładamy go dalej postacią specjalizującą się w atakach fizycznych.

Materia Barrier i czar Manawall spisuje się świetnie w dalszych fazach walki, gdy boss przyzywa słupy wody i atakuje z powietrza. Wtedy też powinniśmy przełączyć się na postać posiadającą ataki dystansowe (jak Barret, czy Aerith).

Battle Intel Report 16: Monster Bio Pt. 4

  • Warunek: Użyj umiejętności Assess na 30 rodzajach przeciwników
  • Nagroda: Enemy Skill Materia

Tak samo jak w wyzwaniu nr 1, tylko tym razem skanujemy przy pomocy Assess 30 rodzajów przeciwników.

Battle Intel Report 17: Weapon Abilities

  • Warunek: Zdobądź wszystkie 16 umiejętności specjalnych broni
  • Nagroda: Skill Master Materia

Po szczegółową listę broni i ich zdolności odsyłam do odpowiedniego tematu.

Battle Intel Report 18: MP Consumption

  • Warunek: Wymasteruj 12 typów magicznych materii
  • Nagroda: MP Absorption Materia

Gra posiada 12 typów magicznych materii (zielony kolor). Po pełną listę odsyłam do tematu z materiami.

Przy levelowaniu materii warto używać AP UP materia. Nie musicie używać określonych materii, najważniejsze, aby były przez was wyekwipowane, a ich poziom będzie się stopniowo zwiększał. Warto dodać, że po przejściu gry i odblokowaniu opcji Chapter Select zyskujemy o wiele więcej AP, dzięki czemu wymasterowanie wszystkich to tylko kwestia czasu.

Battle Intel Report 19: Monster Variants Pt. 2

  • Warunek: Pokonaj 10 unikatowych wariantów przeciwników
  • Nagroda: HP Absorption Materia

Tak jak w wyzwaniu nr 9. Jeśli wykonujecie wszystkie misje poboczne i walczycie ze wszystkim, z czym się da, to nie ma szans, abyście to przeoczyli.

Battle Intel Report 20: Combat Simulation Bahamut

  • Warunek: Pokonaj Bahamuta
  • Nagroda: Bahamut Summon Materia

Główna taktyka to nałożenie na postacie czaru Barrier – Manawall, dzięki czemu będziecie mogli zmniejszyć o połowę obrażenia zadawane przez jego ataki magiczne. Jest to szczególnie przydatne, gdy boss zaczyna odliczanie. Po zejściu do zera trafia nas atakiem Megaflare, który zadaje kosmiczne 9999 punktów obrażeń.

Większość czasu atakujemy Bahamuta, nabijając pasek stagger, przy okazji starając się unikać jego ciosów. Jeśli w którymś momencie złapie jedną z postaci, to szybko przełączcie się na inną i atakujcie go najmocniejszymi zdolnościami. Ataki pazurami najlepiej blokować, ponieważ mają one dziwny auto-aim śledzący unik naszej postaci, który większość czasu ciężko ominąć. Jeśli nie radzicie sobie z tym bossem, możecie zawsze obniżyć poziom trudności na easy (co nie niesie za sobą żadnych konsekwencji).

O autorze

Niegdyś współpracownik PSSite, aktualnie współwłaściciel Glitcha. Od najmłodszych lat zafascynowany grami, kolekcjonuję wszystko co z nimi związane (od steelbooków po platynowe trofea). Fan japońskich rpgów, platformerów, slasherów, horrorów i powieści wizualnych. Prawdopodobnie uzależniony od serii Yakuza.

Kliknij, by skomentować

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Warto także przeczytać

Recenzje

Shadow Warrior 2 jest idealnym przykładem, że lepsze jest wrogiem dobrego i ślepa pogoń za panującymi w momencie procesu tworzenia gry trendami nie zawsze...

Recenzje

Bounty Battle jest kolejnym przykładem, że do stworzenia dobrej gry nie wystarczy skopiować czyjegoś sprawdzonego pomysłu. Poza Brawhallą i PlayStation All-Stars Battle Royale żaden...

Recenzje

Grzebanie w cyfrowej bibliotece gier kupionych za grosze w różnorakich promocjach pozwala wyciągnąć tytuły, o których zakupie dawno zapomniałem. Konsolowa wersja The Incredible Adventures...

Gry

Marvel’s Avengers będzie jedną z największych premier tej jesieni. Square Enix razem z Marvelem, rękoma Crystal Dynamics i innych studiów pomagających w produkcji, pracuje...

Copyright © 2020 Glitch.com.pl Kopiowanie treści, jak i fragmentów jest surowo zabronione.

%d bloggers like this: