Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Gry

Final Fantasy VII Remake – wyzwanie Pride & Joy

Wyzwanie to odblokujemy po zaliczeniu wszystkich wcześniejszych wyzwań – arena w Wall Market, walki z summonami u Chadleya i wszystkie 13 wyzwań VR Shinry (nie zapomnijcie o wyzwaniach Aerith na arenie w Wall Market). Po pierwszym starciu w rozdziale 17 spotykamy Chadleya i jeśli pójdziemy korytarzem znajdującym się za nim, to trafimy na arenę wyzwań VR (taką samą jak ta z rozdziału 16).

Wyzwanie numer 14 to najtrudniejsze zadanie w grze. Do wyboru mamy tylko poziom Hard. A do pokonania 5 fal przeciwników. Jak na każdej innej arenie używanie przedmiotów jest zabronione, ale na szczęście co rundę odzyskujemy 50% HP i MP. Każda postać powinna mieć 50lvl, jak i większość materii na maksimum.

Sugerowany ekwipunek

Cloud

  • Broń – Hardedge, materie w broni: Healing Materia, Time Materia, 2x HP Up, 2x MP Up
  • Zbroja – Chain Bangle, materie w zbroi: Elemental max lvl połączone z Fire Materia, Revival (preferowane z Arise), Barrier
  • Akcesorium – Headband (żeby unikać usypiającego czaru Shivy)

Tifa

  • Broń – Sonic Strikers, materie w broni: Healing Materia, 2x HP Up, MP Up, Barrier, Time
  • Zbroja – Cog Bangle, materie w zbroi: Elemental preferowany max lvl (lvl 2 też może być) połączone z Fire Materia, Revive (preferowane z Arise)
  • Akcesorium – Headband

Aerith

  • Broń – Reinforced Staff, materie w broni: 2x HP Up, 2x MP Up, 2x Magic Up (możecie wedle uznania wymienić jedno Magic Up na Barrier)
  • Zbroja – Rune Armlet, materie w zbroi: Magnify połączony z Healing Materia, Revive (koniecznie z Arise)
  • Akcesorium – Healing Carcanet (Aerith jest naszym głównym healerem w ekipie i dzięki temu będzie leczyć jeszcze skuteczniej)

Runda 1: Shiva

Najważniejszą rzeczą podczas walki z Shivą jest ciągła presja. Nie możemy jej dać ani chwili oddechu, bo będzie się leczyć. Czary ogniowe bardzo dobrze wpływają na jej poziom stagger, a jeśli złapiemy ją w dobrym momencie, to możemy spowodować, że „klęknie’’ sobie na chwilę. Dzięki akcesorium Headband nie musicie się obawiać ciągłego usypiania przez Shivę i możecie lepiej skupić się na szybkim obijaniu lodowej Bogini. Tifa bardzo dobrze sprawdza się w wywieraniu presji. Umiejętności z „focus” w nazwie bardzo dobrze zwiększają stagger. Punisher mode Clouda także potrafi siać mocne spustoszenie. Warto mieć też umiejętność Reprieve na kilku postaciach (znajdują się na niektórych broniach z poziomem 6). Pozwalają one raz na walkę przeżyć postaci nawet jeśli otrzyma wysokie obrażenia, które normalnie by ją zabiły. Tradycyjnie jeśli nasz przeciwnik zostanie zestaggerowany, warto używać metody podbijania % staggera przy pomocy Tify. Jeśli Aerith ma pełne dwa paski ATB, to możecie dodać do tego Ray of Judgment, który tak jak Whirling Uppercut i True Strike u Tify bardzo dobrze podbija % stagger.

Runda 2: Fat Chocobo

Najłatwiejszy boss, z którym nie powinniście mieć żadnego problemu. Po prostu odpalajcie wszystko, co macie i podbijajcie % stagger do momentu jak kurak nie padnie. Focus Thrust Clouda i Starshower Tify sprawują się tutaj bardzo dobrze. Polecam skupić się na atakowaniu pleców, wtedy najłatwiej jest nałożyć presję na przerośniętego kurczaka.

Runda 3: Leviathan

Prosta, aczkolwiek mozolna i długa walka. Gdy boss stoi w miejscu, nabijajcie jego wskaźnik stagger wymienionymi wcześniej umiejętnościami. W momencie jak zaczyna latać, unikajcie wirów i atakujcie go przy pomocy Aerith. Jeśli będziecie odpowiednio kontrolować swoje HP, to ciężko tutaj zginąć.

Runda 4: Bahamut + przyzywa Ifrita gdy jego HP spadnie do połowy

Zdecydowanie najtrudniejsza walka w grze (jeśli nie wiemy, co robimy). Na początku walki warto rzucić Haste na postać, która będzie najwięcej atakować. Przygotujcie się na to, że wiele ciosów będziecie musieli przyjąć na „klatę”, dlatego Magnify z Curagą u Aerith jest tutaj kluczowe. Jeśli chodzi o walkę w zwarciu, to stosujemy wcześniej wymienione techniki i staramy się nabijać pasek stagger przeciwnika. W momencie, gdy odliczanie Bahamuta zbliża się ku „1”, polecam rzucić na kilka postaci czar Manawall. Jeśli nie macie aktywnej umiejętności Reprieve, lub nałożonej bariery obronnej na postać to dostaniecie od niego 9999 punktów obrażeń. Jeśli jednak uprzednio nałożyliście Manawall, to otrzymacie tylko połowę tych obrażeń. Dlatego najlepiej nie pozwalać, aby HP postaci spadało poniżej połowy. W połowie walki Bahamut przyzywa Ifrita, którego możecie całkowicie zignorować. Zbroja z wymasterowaną materią Elemental i Fire spowoduje, że obrażenia od ognia zadawane przez Ifrita będą nas leczyć, zamiast ranić. Jeśli zrobiliście wszystko tak, jak to tutaj opisałem, to nie będziecie mieli większych problemów z tym przeciwnikiem. Powodzenia.

Runda 5: Pride and Joy

Pomimo tego, że jest to ostatnia walka, to nie macie się już czego obawiać. Po Bahamucie poczujecie się, jakbyście znowu walczyli z grubym Chocobo. Prosta walka, w której waszym głównym celem jest atakować tyły wroga, ładując w niego wszystkim, co macie, skupiając się na nogach, by spowodować upadek Pride & Joy. Jeśli będziecie pilnować punktów HP, to „Superboss” nie powinien was niczym zaskoczyć. Posiadając na zbroi materię Elemental z żywiołem ognia, będziecie także niwelować obrażenia od ognia. Wygranie tej walki to tylko kwestia czasu.

Po zakończeniu wyzwania otrzymacie nagrodę – Gotterdammerung. Jest to przedmiot pozwalający naszej postaci na start każdego starcia z pełnym paskiem Limitu. Po użyciu go pasek szybko napełnia się i dzięki czemu możemy użyć specjalnej umiejętności kilka razy na walkę. Jest to szczególnie przydatny przedmiot na poziomie Hard. I potrafi sprawić, że rozdział 17 i 18 stają się śmiesznie proste.

O autorze

Niegdyś współpracownik PSSite, aktualnie współwłaściciel Glitcha. Od najmłodszych lat zafascynowany grami, kolekcjonuję wszystko co z nimi związane (od steelbooków po platynowe trofea). Fan japońskich rpgów, platformerów, slasherów, horrorów i powieści wizualnych. Prawdopodobnie uzależniony od serii Yakuza.

Kliknij, by skomentować

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Warto także przeczytać

Recenzje

Moja niewytłumaczalna słabość do gier średnich pcha mnie czasami w rejony, których normalnie bym nie planował eksplorować. Onee Chanbara Origins jest drugim kontaktem z...

Recenzje

Shadow Warrior 2 jest idealnym przykładem, że lepsze jest wrogiem dobrego i ślepa pogoń za panującymi w momencie procesu tworzenia gry trendami nie zawsze...

Recenzje

Bounty Battle jest kolejnym przykładem, że do stworzenia dobrej gry nie wystarczy skopiować czyjegoś sprawdzonego pomysłu. Poza Brawhallą i PlayStation All-Stars Battle Royale żaden...

Recenzje

Grzebanie w cyfrowej bibliotece gier kupionych za grosze w różnorakich promocjach pozwala wyciągnąć tytuły, o których zakupie dawno zapomniałem. Konsolowa wersja The Incredible Adventures...

Copyright © 2020 Glitch.com.pl Kopiowanie treści, jak i fragmentów jest surowo zabronione.

%d bloggers like this: