Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Gry

Final Fantasy VII Remake – jak pokonać bossów na hardzie?

Poradnik zawiera wszystkie starcia z bossami w grze na poziomie Normal i Hard, wraz z podpowiedziami i uwagami dotyczącymi pojedynków. Tekst podzielony został na trzy segmenty – bossów fabularnych, dodatkowe starcia w symulatorze VR (dostępne na poziomie Hard) oraz walki z Summonami w VR.

Na poziomie Hard każda postać powinna posiadać:

  • Broń na poziomie 6, posiadającą zdolność Reprieve (pozwala przeżyć zabójcze uderzenie raz na walkę z 1HP),
  • 2x HP Up Materia,
  • 2x MP Up Materia,
  • Revive Materia (chociaż jedna na max lvl),
  • Healing Materia (u postaci leczącej z Magnify Materia),
  • Elemental Materia (koniecznie na dwóch postaciach), dobór elementu zależeć będzie od bossa (na co jest podatny lub czym atakuje),
  • Poszczególne magie żywiołów (Fire, Ice, Lightning, Wind) dobrane do każdego bossa według jego odporności
  • Time Materia – magia Haste potrafi wygrać sporo pojedynków,
  • Pray Materia – pozwala oszczędzać MP, które jest szczególnie ważne na poziomie hard,

Na najtrudniejszym poziomie powinniście oszczędzać MP na końcowych bossów danego rozdziału. Ławki nie odnawiają już punktów magii, a jedyna opcja uzupełnienia MP to skrzynki rozsiane po mapie, w których znajdują się mako shards.


Rozdział 1

Boss #1 – Scorpion Sentinel

  • Podatny na: Lightning
  • Informacja Asses: Nie można nabijać jego paska stagger, gdy aktywuje swoją tarczę ochronną.

Pierwszy boss w grze i pierwsze konkretne wyzwanie. Skorpion podatny jest na pioruny, a więc jedna postać powinna regularnie karcić go tym żywiołem. Po pewnym czasie zaczyna on aktywować tarczę ochronną, którą możemy dezaktywować bijąc generator znajdujący się na jego tyłach. Czary dystansowe i Punisher mode Clouda bardzo dobrze się tutaj spisują, choć trzeba uważać na jego ataki obrotowe. Gdy jego życie spadnie do 75%, zaczyna skakać na ściany i strzelać rakietami, które lepiej przyjąć na blok niż omijać (w taki sposób odniesiecie mniej obrażeń). Umiejętność Barreta – Overcharge wyjątkowo dobrze sprawuje się do karcenia go gdy siądzie na ścianie. Gdy zeskoczy z powrotem na arenę, to warto zacząć atakować go skillami Focus (thrust i shot), aby szybciej nabić jego pasek stagger. Po utracie połowy energii boss zaczyna strzelać potężnym laserem z ogona, którego łatwo można uniknąć stojąc za gruzami (oczekiwanie można wykorzystać do leczenia postaci). Po ataku należy kontynuować obijanie przeciwnika taktyką z wcześniejszego etapu walki. Gdy jego pasek energii spadnie bardzo nisko, boss zacznie się leczyć. W tym momencie musimy skoncentrować się na atakowaniu jednej z nóg, aby szybko staggerować przeciwnika. Punisher mode Clouda robi tutaj robotę. Jeśli macie już pasek limit, to warto go użyć w momencie, gdy środek bossa będzie obnażony.

Taktyka na poziomie Hard:

W ekwipunku na hard tradycyjnie warto mieć materie HP Up, Revive i Healing. Ataki piorunami są ciągle wskazane. Z uwagi na mocno rozwinięte postacie, jest to zdecydowanie łatwiejszy pojedynek niż za pierwszym razem.

Rozdział 4

Boss #2 – Roche na motorze

Najlepsza taktyka na niego to cios, lekki skręt, aby uniknąć jego ciosu i powrót do ataku. Tak do momentu aż nam nie ucieknie. Warto także używać ataku L1 + Trójkąt, który dość dobrze kąsa przeciwnika. Gdy przywołuje pioruny, jedziemy zygzakiem, a gdy strzela falami uderzeniowymi robimy mocny skręt. Najważniejsze to nie dać się zapędzić w róg, gdyż po tym Roche zaczyna odprawiać małpie figle.

Taktyka na poziomie Hard:

Oprócz wcześniej wymienionych porad, dodam jeszcze, że można bez żadnych konsekwencji pominąć ten pościg na poziomie hard używając odpowiedniej opcji po wciśnięciu pauzy.

Boss #3 – Roche

  • Podatny na: Fire
  • Asses: Ataki fizyczne i blokowanie jego ciosów pozwala przeszkadzać mu w wyprowadzaniu ataków.

Pierwszy pojedynek, w którym Punisher Mode i jego kontra przynoszą spore efekty. Wystarczy przytrzymać R1, aby automatycznie kontrować sporą ilość jego ciosów. Gdy robi atak ze ślizgiem do przodu można go łatwo uniknąć wykonując odskok w bok. Cios Focus Thrust i czar Fire pomogą w szybkim rozprawieniu się z tym bossem.

Taktyka na poziomie Hard:

Nie ma tutaj zbyt dużo do dodania. Będąc na wysokim poziomie w New Game+ nie powinniście mieć z nim problemu, stosując się do powyższej taktyki.

Boss #4 – Enigmatic Spectre

  • Nie posiada żadnych słabości.

Do tej walki najlepiej używać Tify, która stopniowo będzie nabijała pasek stagger przeciwnika. Najlepszą taktyką jest skoncentrowanie swych ataków na Enigmatic Spectre, w pełni ignorując resztę. Gdy oszołomimy przeciwnika, to używamy dwukrotnie umiejętności Unbridled Strenght a potem kolejno trójkątem ciosy Rise and Fall oraz Omnistrike, a potem normalnych ataków. Jeśli przeciwnik złapie jedną z postaci w wir, szybko przełączamy się na drugą i atakujemy go.

Taktyka na poziomie Hard:

Walczymy tak jak na normalu, ale na koniec kombinacji ogłuszania możemy dodać nowy skill – True Strike, który dobrze podnosi % staggeru przeciwnika.

Rozdział 5

Boss #5 – Crab Warden

  • Podatny na: Lightning
  • Assess: uszkadzanie poszczególnych części szybko podnosi stagger

Pierwszy z przeciwników u którego kluczem do sukcesu jest uszkadzanie różnych jego części. Systematyczne ich niszczenie powoduje wysunięcie się generatora, który warto atakować najmocniejszymi atakami (szczególnie Thunder). Gdy używa swego dewastującego ataku, chowamy się za skrzynkami i przeszkodami, a gdy razi elektrycznością unikamy torów. W pewnym momencie walki boss przyzywa na pomoc małe robociki, z którymi najlepiej szybko się rozprawić. Taktyka polegająca na rozwalaniu poszczególnych części jest tutaj ciągle kluczem do sukcesu.

Taktyka na poziomie Hard:

Oprócz wyżej wymienionych czynności warto zaopatrzyć się w materię elemental w broni połączoną z elementem Thunder. Magnify Curaga, jest tutaj także bardzo mile widziana. Revive na każdej postaci od tego momentu powinno być także przymusem.

Rozdział 7

Boss #6 – Airbuster

  • Podatny na: Lightning
  • Assess: Ataki piorunowe mocno wpływają na jego stagger

Airbuster to ciekawy boss ponieważ przed starciem jesteśmy w stanie określić, którą z jego trzech umiejętności chcemy osłabić. Do dyspozycji mamy tutaj 6 kart, z których pięć możemy dowolnie użyć, aby dezaktywować jedną z umiejętności bossa. Najbardziej opłacalną opcją jest dezaktywacja Big Bomber Shells, które sieją spore spustoszenie.

Jeśli śledziliście opis materii, to powinniście mieć w ekwipunku materię Elemental (z rozdziału 6), która znacząco ułatwi wam walkę z tym bossem. Najlepiej użyć jej u Barreta, który może mocno kąsać bossa z dystansu, gdy Tifa i Cloud obijają bossa w zwarciu. Gdy boss wycofa się do tyłu, musimy uważać na atak laserem, który sieje spore spustoszenie. W pewnym momencie ręce bossa zostają odłączone od jego ciała i będą nas atakować. W tym momencie najlepiej jest jak najszybciej zbić ich energie, gdyż potrafią być upierdliwe.

W końcowej fazie walki boss oddali się od areny walki przez co ataki Barreta i czary elementu Thunder będą najlepszym rozwiązaniem, aby szybko pozbyć się bossa.

Taktyka na poziomie Hard:

Walka wygląda praktycznie tak samo, tylko boss bije zdecydowanie mocniej. Dwie materie Elemental z Lightning znacząco ułatwiają walkę. Używanie mocnych czarów takich jak Thundaga, jest także mile widziane. Materia Magnify połączona z Healing materią, a także Revive to już tradycyjna kombinacja, którą powinniście stosować.

Rozdział 8

Boss #7 – Reno

Na początku walki szybko rozprawiamy się z jego pomagierami przy pomocy punisher mode i Triple Slash.

Większość walki polegać będzie na używaniu umiejętności Counter (R1) podczas aktywnego Punisher Mode i okazjonalnego obijania go umiejętnościami specjalnymi (Focused Thrust, Triple Slash).

W połowie walki Reno zacznie wysyłać na nas swoje mino-drony, które są w stanie nas ogłuszyć. Rozwalenie ich powinno być priorytetem, po czym kontynuujemy znaną taktykę z kontrą.

Taktyka na poziomie Hard:

Jest to prosta walka jeśli użyjecie w zbroi materii Elemental połączonej z materią Lightning, która będzie w stanie znacząco obniżyć lub nawet zniwelować obrażenia elektryczne zadawane przez Reno. Warto także używać umiejętności Counterstance, która mocno karci naszego przeciwnika.

Boss #8 Rude

  • Podatny na: Aero

Cloud powinien używać ataków fizycznych, a Aerith z dystansu magii Aero. Gdy Rude podbiega do Clouda, najlepiej omijać unikiem jego ataki, po czym atakować fizycznie. Triple Slash zadaje dobre obrażenia. Używanie kontry nie jest tutaj zalecane, jak podczas walki z Rochem, czy Reno, gdyż Rude nie jest przez większość czasu na nie podatny. Po scence, w której pękają jego okulary, zacznie wykonywać nowy atak uderzenia pięścią w ziemię. Warto wtedy trzymać dystans i atakować Cloudem dopiero, gdy go skończy. W momencie, gdy jego energia będzie bardzo niska, Rude zacznie świecić złotą poświatą. Nie należy go wtedy atakować, gdyż skontruje nasz cios mocnym atakiem. Walka z dystansu i używanie Aero, jest tutaj najbezpieczniejszą opcją.

Taktyka na poziomie Hard:

Umiejętność Clouda – Counterstance jest tutaj bardzo skuteczna. Warto także na miecz nałożyć Elemental Materia z Aero, żeby odrobinę zwiększyć zadawane przez nas obrażenia.

Rozdział 9

Boss #9Hellhouse

  • Podatny na: magię i różne zaklęcia, zależnie od aktualnego koloru. Gdy zmienia bariery należy atakować go odwrotnym elementem do tego, który używa. Lód na ogień, błyskawice na wiatr itd.

Czar Bioga bardzo dobrze na niego działa, zjadając niezłą część jego energii. Jako, że dom jest odporny na ataki fizyczne, warto używać ataków różdżką Aerith. Gdy leci nad arenę i strzela krzesłami, najlepiej jest zablokować obrażenia, gdyż nie da się wszystkich i tak ominąć unikami. Po utracie połowy energii domek zdobędzie nową tarczę ochronną. Cloud powinien skoncentrować się na biciu jego rąk, trzeba jednak uważać aby nie zostać wciągniętym do środka domku, gdyż atak ten zadaje sporą ilość obrażeń. W momencie, gdy zaczyna latać, używamy tylko Aerith i jej podstawowych ataków. Posiadanie materii Revive i Heal jest kluczowe do zwycięstwa.

Taktyka na poziomie Hard:

Jeśli domek sprawiał wam problemy na poziomie Normal, to na Hard bez przygotowania możecie spędzić przy nim sporo niemiłych chwil. Dlatego też przed walką warto się należycie przygotować. Materie HP Up, Revive i Cure to mus na obu postaciach. Bioga jest znów przydatna. Warto także przyzwać Bahamuta, który zadaje obrażenia typu non-elemental.

Jedną z nowości w tej walce jest to, że co jakiś czas boss przyzywał będzie różnych przeciwników do pomocy. Na pierwszy ogień idą Tonberry, których musimy się szybko pozbyć (Triple Slash Clouda sprawuje się tutaj świetnie). Po utracie około 75% energii, boss przyzwie dwa roboty – Cutter i Sweeper. Dobra wiadomość jest taka, że jest on w stanie sam zadawać im obrażenia a zarazem pomóc nam w ich pokonaniu!

Rozdział 10

Boss #10 – Abzu

  • Podatny na: Fire

Wyjątkowo łatwa walka po mozolnej przeprawie jaką był Hellhouse. Abzu jest odporny na większość ataków magicznych, więc Cloud i Tifa powinni skupić się na atakach fizycznych i szybkim nabijaniu paska stagger (tradycyjnie ataki z Focus w nazwie). Dobrym pomysłem jest wezwanie w tej walce summona – Ifrita. Jego ogniste ataki potrafią być bardzo skuteczne na Abzu. Gdy próbuje na nas skoczyć, najlepiej jest sprintem uciec od niego (nie unikiem). Gdy używa toksycznych kałuż, omijamy je do momentu aż znikną.

Taktyka na poziomie Hard:

Walka jest praktycznie taka sama. Warto wyposażyć się w broń z połączeniem materii Elemental – Fire, a także tradycyjnie warto być przezornym i posiadać Revive i Cure na każdej z postaci.

Rozdział 11

Boss #11Ghoul

  • Podatny na: Fire

Duch przemienia się pomiędzy dwoma formami: jedną odporną na ataki fizyczne i drugą odporną na magię. Po zmianie jego formy, atakujemy przeciwną taktyką.

Jako ciekawostkę warto wspomnieć o tym, że rzucając na niego na poziomie Easy/Normal przedmiot Elixir zadajemy mu 9999 punktów obrażeń.

Ekwipunek na walkę powinien być taki sam jak na pojedynek z Abzu. W momencie, gdy boss złapie jedną z naszych postaci, to zamiast atakować go, rozglądamy się po arenie i atakujemy „prawdziwą’’ wersję tego bossa. Oprócz ataków ognistych, kolejną bardzo skuteczną rzeczą na tą walkę jest umiejętność Ray of Judgment, którą powinniście mieć jeśli zebraliście nową broń Aerith na początku tego rozdziału (Mythril Rod). Atak ten sieje szczególne spustoszenie w momencie, gdy nasz przeciwnik jest ogłuszony.

Taktyka na poziomie Hard:

Walka przebiega praktycznie tak samo jak wcześniej. Jedyną poradą jaką mogę wam tu dać, jest oszczędzanie MP, które będzie wam potrzebne na końcowego bossa tego rozdziału. Warto więc zaopatrzyć się w materię Pray, która nie zużywa MP, tylko pasek ATB.

Boss #12Eligor

  • Podatny na: Ice

Ważne! Można ukraść od niego (przy pomocy Steal Materia) broń Aerith (konieczne do zdobycia wszystkich umiejętności broni).

Eligor jest kolejnym po Hellhouse bossem sprawiającym ludziom sporo problemów. Jeśli chcecie uniknąć upierdliwego usypiania bossa, to warto zaopatrzyć się w akcesoria o nazwie Headband (do kupienia w Wall Market za 1500 Gil).

Elemental – Ice wyekwipowane na broni Clouda, doda lekki bonus obrażeń, co jest zawsze mile widziane. Warto dodać, że Eligor jest jednym z nielicznych bossów podatnych na Poison i Time. Warto więc używać tych materii, szczególnie Time w momencie, gdy lata.

Główna taktyka to atakowanie przodu i tyłu bossa, gdyż ataki zadawane jego kołom sprawiają, że postać odbija się od nich i nie trafia. Gdy zaczyna latać zmieniamy postać na Aerith i kąsamy go podstawowymi atakami jej różdżki. Ataki jego włóczniami można bardzo łatwo ominąć, chowając się za kontenerem znajdującym się na mapce. Dobrą opcją jest także wezwanie lodowego summona – Shivy. Podczas ostatniej fazy nareszcie możemy zadać obrażenia jego kołom, co niezwłocznie powinniśmy zrobić, gdyż powodują one stagger bossa. Jest to zdecydowanie najłatwiejsza faza walki.

Taktyka na poziomie Hard:

Na poziomie Hard Eligor zyskuje nową, upierdliwą zdolność – rzucanie czaru Reflect. Warto więc uważać, aby nie leczyć się magią typu Curaga w momencie, gdy nasza postać ma na sobie status Reflect, gdyż uleczymy bossa i walka będzie się ciągnąć w nieskończoność. Czary Poison i Stop ciągle bardzo dobrze na niego działają i nie powinno ich zabraknąć w waszym ekwipunku. Dobrą taktyką jest zatrzymanie go w powietrzu przy użyciu czaru Stop i użycie wielu zaklęć lodowych naraz, aby nabić szybko jego wskaźnik stagger.

Rozdział 12

Boss #13Reno i Rude

Tym razem stajemy do walki z dwoma Turksami naraz. Wszystkie wyuczone na nich taktyki sprawdzą się także i tu. Warto dodać, że obaj są podatni na magię Poison.

Połączenie materii Elemental i Lightning na zbroi jest tutaj dobrym wyborem, gdyż Reno atakuje nas swoją pałką elektryczną. Umiejętność kontry Punisher Mode (R1) ciągle spisuje się tutaj świetnie. Po odebraniu mu 1/3 energii, musimy zestrzelić helikopter Rude. Najlepszy do tego zadania będzie oczywiście Barret. Po zestrzeleniu helikoptera Rude dołącza do walki, a my powinniśmy skoncentrować się na zadawaniu obrażeń jednemu z nich (temu, który aktualnie ma mniej energii).

Taktyka na poziomie Hard:

Kolejny raz umiejętność Clouda – Counterstance sprawia, że ta walka jest jeszcze łatwiejsza niż wcześniej. Wszystkie poprzednie taktyki działają także i tu. Jeśli pilnujecie HP i macie zalecane materie lecznicze (Revive i Curaga), to ta walka nie powinna was w żaden sposób zaskoczyć.

Rozdział 13

Boss #14 – Failed Experiment

  • Podatny na: Ice

Obie postacie powinny mieć wyekwipowane na broni materię Elemental połączone z żywiołem lodu (Ice Materia). Boss lubi używać ataków typu Poison, więc użycie Star Pendant jest tutaj wskazane. Na początku walki musimy pokonać sporą ilość „mniejszych’’ przeciwników, dopiero po jakimś czasie stanie przed nami właściwy boss i od tego momentu powinniśmy skoncentrować wszelkie ataki na nim.

Główną taktyką jest tutaj atakowanie części ciała bossa zwanej „appendages” przy pomocy ataków Barreta (Overcharge i Maximum Fury). Po rozwaleniu której, na wierzch wychodzi jego serce. Wtedy odpalamy wszelkie najmocniejsze ataki, w tym te lodowe. Jeśli zauważycie, że gromadzi niebieską energię, szybko schowajcie się za kontenerem, aby uniknąć druzgocącego ataku. Prosta, acz dość mozolna walka.

Taktyka na poziomie Hard:

Walka przebiega praktycznie w ten sam sposób, co na normalnym poziomie trudności. Tradycyjnie boss bije mocniej i jest bardziej odporny. Jak już wspominałem wcześniej, obie postacie muszą posiadać materie Revive i Healing. Kolejną wartościową rzeczą jest Barrier Materia i jej czar – Manawall. Znacząco obniży on moc ataków bossa.

Rozdział 14

Boss #15Abzu

  • Podatny na: Fire

Walka jest niemalże identyczna, jak poprzedni pojedynek z Abzu. Jedyną różnicą jest to, że teraz na arenie boss ma do pomocy zgraję swoich małych dzieciaczków.

Używanie na broni materii Elemental połączonej z Fire, znacząco zwiększy zadawane przez was obrażenia. Jeśli dzieciaczki Abzu was okrążą, warto szybko pozbyć się ich (Triple Slash Clouda), choć nigdy nie powinny być one priorytetem.

Taktyka na poziomie Hard:

Jeśli zastosujecie się do moich zaleceń na poziomie hard, to nie powinniście mieć z tym bossem żadnych problemów.

Rozdział 15

Boss #16Valkyrie

  • Podatny na: Thunder i Aero

Do tej walki warto założyć na bronie dwóch postaci materię Elemental z Lightning lub Wind, dzięki czemu będziemy zadawać zwiększone obrażenia. Najważniejsze, żeby jedną z tych postaci był Barret, który będzie często ostrzeliwał bossa swoimi atakami, gdy ten jest w powietrzu. Walkę zaczynamy od bossa latającego nad areną, a więc tradycyjnie Barret i jego Overcharge, a potem Maximum Fury na przemian z czarami Thunder/Aero. W następnej fazie walki, boss schodzi niżej i Cloud z Tifą mogą go już spokojnie atakować. Nabijanie paska stagger umiejętnościami „Focus” i używanie magii na które podatny jest boss, to klucz do sukcesu. Gdy Valkyria zacznie używać tarczy ochronnej i strzelać laserem z nieba, możemy użyć to przeciwko niemu, wabiąc go pod wiązkę, która zada mu spore obrażenia.

Taktyka na poziomie Hard:

Walka przebiega bardzo podobnie, jednak boss – jak zawsze na hardzie – bije mocniej. Warto wyposażyć Clouda w materię Elemental połączoną z Lightning (tym razem w zbroi, aby zniwelować obrażenia). U Barreta natomiast pozostawiamy w broni Elemental Materię razem z Wind Materią, aby zadawać większe obrażenia. Reszta to już typowe nawyki z poziomu hard – każda postać musi posiadać większe HP, czary lecznicze (Curaga i Revive).

Rozdział 16

Boss #17Specimen H0512

Bardzo prosta walka, w której na początku warto niszczyć ramię bossa, po czym atakować go nabijając pasek stagger. Tryb Punisher Clouda w połączeniu z umiejętnością kontry (R1) sprawdza się tutaj świetnie. Warto używać Barreta jako postaci leczącej, jak i sporadycznie atakować bossa przy pomocy Overcharge i Maximum Fury.

Taktyka na poziomie Hard:

To ciągle bardzo prosta walka, jeśli jesteśmy na nią dobrze przygotowani. Magnify – Curaga na Barrecie trzymającym dystans bardzo dobrze sprawuje się, nawet jeśli popełnimy jakiś błąd. Gdy „dzieciaczki” bossa zaczną szaleć, niezwłocznie załatwiamy je przy pomocy Punisher mode Clouda. Reszta taktyki jest identyczna jak na poziomie Normal.

Rozdział 17

Boss #18Brain Pod

  • Podatny na: Lighning

Elemental Lightning na broniach jest bardzo przydatne na tą walkę. Przeciwnik lubi nakładać na nas status Poison, więc warto zaopatrzyć się w akcesorium Star Pendant.

Cała walka polega tutaj na odpaleniu Punisher Mode Clouda i szybkim rozwaleniu bossa.

Taktyka na poziomie Hard:

Walka wygląda praktycznie tak samo i nie powinna sprawić żadnego problemu. Jeśli na początku tego rozdziału wykonaliście wyzwanie Pride and Joy to zdobyty tam Gotterdammerung jeszcze bardziej ułatwi wam tę walkę.

Boss #19Swordipede

Prosta walka, w której trzeba uważać aby mieć dobre materie na Tifie i Aerith w drugiej fazie walki.

Unikanie ataków bossa i atakowanie go Barretem a potem Aerith jest najłatwiejszą metodą na pokonanie go. Warto posiadać Elemental Lightning na zbrojach swoich postaci (szczególnie Aerith).

Taktyka na poziomie Hard:

Boss bije zdecydowanie mocniej i jeśli posiadacie Gotterdammerung z wyzwania Pride and Joy, to warto dać go Tifie, która mocno zrani bossa swoim limitem. Gdy boss na chwilkę przystopuje, to atak Aerith – Ray of Judgment – także potrafi mocno go naruszyć. Najważniejsze na hardzie, to nie tracić w tej walce MP u Aerith i Clouda, którzy będą je potrzebować na zdecydowanie trudniejsze pojedynki w tym rozdziale.

Boss #20Jenova Dreamweaver

Jest to mocno upierdliwy boss, który potrafi kontrować każdy atak swymi mackami. Jest jednak na niego bardzo łatwy sposób – Aerith i jej ataki dystansowe! Najpierw rozprawiamy się z lewą i prawą macką, a potem skupiamy się na bossie. Cloud i Tifa powinni wtedy odpalać swoje najlepsze ataki (Triple Slash/Starshower).

W momencie gdy na arenie zaczną pojawiać się macki możemy się ich szybko pozbyć używając Clouda i jego umiejętności Triple Slash.

Taktyka na poziomie Hard:

Walka przebiega w ten sam sposób – unikamy ataków i niszczymy macki, aby potem atakować bossa. Jeśli posiadamy wymieniony wcześniej Gotterdammerung, to warto dać go Cloudowi, który swoimi limitami mocno naruszy HP bossa. Warto także zaopatrzyć się w materię Pray (preferowanie u Aerith) aby zaoszczędzić MP Clouda i Aerith, które jest bardzo potrzebne na dwa finałowe starcia tego rozdziału.

Boss #21Rufus i Darkstar

Bardzo prosta walka jeśli wiemy co robimy. Na początku walki możemy rzucić na obu czar Magnify – Stop. Potem kontrujemy ataki psa przy pomocy Punisher mode (R1) i jak najszybciej wykańczamy go przy pomocy najlepszych ataków Clouda (Triple Slash).

Trzecia faza walki to pojedynek 1v1 z Rufusem. Na początku rzucamy na niego czar Sleep, który pozwala nam na zadanie sporej ilości obrażeń w trybie Punisher. Jeśli posiadamy już pełny wskaźnik Limit, to po jednorazowym odpaleniu powinniśmy skończyć tę walkę. Gdy boss strzela w nas atakiem „Guns Akimbo” łatwo możemy tego uniknąć biegnąc w bok. Gdy strzela laserami, robimy szybki unik kółkiem. Jeśli Rufus „podjeżdża do nas, to możemy zablokować jego atak R1, po czym zrobić szybki unik w tył i szybko wrócić do niego, aby trafić go kilkoma ciosami. Nie wdawajcie się z nim w bezpośrednią wymianę, bo będzie was cały czas kontrował.

Taktyka na poziomie Hard:

Walka powinna przebiegać podobnie jak na poziomie Normal. Akcesorium Gotterdammerung powinno ją znacząco ułatwić. Najpierw szybko rozprawiamy się z psem, a potem rozprawiamy się z Rufusem.

Boss #22The Arsenal

  • Podatny na: Fire, Ice, Lightning, Wind

WAŻNA INFORMACJA: Podczas przerywnika filmowego możemy przytrzymać kwadrat, aby zmienić ekwipunek naszych postaci. Jest to szczególnie przydatne na poziomie Hard, aby ustawić Barretowi Gotterdammerung.

Jest to łatwa, aczkolwiek mozolna walka, podczas której kluczowa jest końcówka na którą powinniśmy mieć zaoszczędzone najmocniejsze ataki, gdyż boss ciska w nas potężnym atakiem przed którym nie będziemy się mogli schować.

Na początku walki pozbywamy się latających nad bossem dronów, odpowiedzialnych za jego tarczę.

Następnie przy użyciu czarów na które podatny jest boss, stopniowo zmniejszamy życie przeciwnika. Bardzo przydatna jest tutaj umiejętność Aerith – Arcane Ward pozwalająca na wykonanie podwójnego ataku magicznego naraz. Jak już mówiłem walka jest prosta, lecz długotrwała i mozolna. Warto używać elementów otoczenia, aby unikać ataków bossa, a jeśli otrzymamy obrażenia, chowamy się za filarem, zmieniamy postać i leczymy.

Jak już wspomniałem wcześniej, końcowa faza walki wymaga od nas szybkiego wykończenia bossa, dlatego najlepiej zaoszczędzić na nią limity naszych postaci. Catastrophe Barreta potrafi mocno uszkodzić bossa i podbić jego wskaźnik stagger. Ray of Judgment od Aerith także jest bardzo dobrą opcją. Najważniejsze jest szybkie pozbycie się bossa, gdyż jego atak potrafi być zabójczy.

Taktyka na poziomie Hard:

Jak już wspomniałem, podczas scenki wybieramy najlepsze materie dla naszych postaci, jak i zakładamy Barretowi Gotterdammerung, który znacząco ułatwi tę walkę.

Taktyka wygląda niemalże identycznie jak na poziomie Normal. Najmocniejsze ataki w tym Limit Barreta – Catastrophe najlepiej wykorzystać w końcowej fazie walki. Time Materia i jej czar – Haste, są także kluczowe w tej walce. Użycie ich przy końcówce znacząco ułatwi wam rozwalenie bossa. Na wszelki wypadek warto posiadać też umiejętność Reprieve, którą można odkryć z niektórych broni na poziomie 6 (pozwala na przeżycie ataku, który normalnie by nas zabił z 1 punktem HP ).

Rozdział 18

Boss #23Motor Ball

Główna taktyka to niszczenie każdego z kół pojazdu, po którym przez chwilę możemy uszkodzić bossa. Jedyną radę jaką wam mogę dać to – nie bądźcie zachłanni. Jeśli widzicie, że boss zabiera się do ataku, to dajcie po hamulcach i uniknijcie ciosu. Warto używać ataku specjalnego Clouda (L1 + trójkąt), który trafia bossa nawet ze sporej odległości. Nie jest to trudna walka i główną taktyką jest tutaj cierpliwe i metodyczne uszkadzanie bossa.

Taktyka na poziomie Hard:

Tak jak i poprzedni pościg, tak i ten możemy całkowicie pominąć wybierając odpowiednią opcję podczas pauzy.

Boss #24Whisper Harbinger / Whisper Bahamut

Bardzo długa walka, w której polecam uważać na poziom waszego HP, gdyż śmierć oznacza rozpoczęcie walki od samego początku.

W momencie, gdy walczymy z Whipersami powinniśmy skoncentrować się na jednym z nich. Ataki Clouda – Triple Slash i Counterstance sprawdzają się tutaj świetnie. W momencie, gdy zmienią się w Bahamuta warto nadużywać Counterstance Clouda i leczyć przy pomocy Aerith, gdy nasze HP zacznie spadać.

Po walce z Bahamutem wracamy do znanych nam szeptaczy. Znowu koncentrujemy się na jednym z nich i wykańczamy każdego z osobna. Ostatnia faza walki polega na zadaniu obrażeń Harbingerowi – czysta formalność.

Taktyka na poziomie Hard:

Ciężko cokolwiek dodać. Gotterdammerung u Clouda i jego limit Ascension mocno uszkadzają szeptaczy i Bahamuta. Jeśli będziecie kontrolować poziom waszego HP to nic nie powinno się wam stać.

Boss #25Sephiroth

Do tej walki najlepiej wyposażyć naszą postać w zbroję z Elemental materią z Fire lub Ice (bo ich Seph używa najczęściej).

Dobrą wiadomością jest to, że większość ciosów Sephirotha możemy skontrować przy pomocy Punisher Mode (R1) i ataku specjalnego – Counterstance. Boss posiada także ciekawe zachowanie na które warto zwrócić uwagę. Atakuje on głównie postać którą kontrolujemy a co za tym idzie, gdy jedna z postaci ma niskie HP, zmieniamy na postać która ma go więcej i odwracamy w ten sposób jego uwagę. Jedna z postaci (Aerith) powinna zajmować się głównie leczeniem, gdy nasze punkty zdrowia spadną do niebezpiecznego poziomu.

W końcowej fazie walki posiada on dwa mocarne ataki od których powinniśmy trzymać się z daleka.

Pod koniec pojedynku zaczyna także odliczać od 10 i jeśli pozwolimy, aby doszedł z nim do zera, nasz cały zespół zginie. Warto więc grać w tym momencie agresywnie i właśnie na ten moment zachować limity Clouda i Tify.

Taktyka na poziomie Hard:

Walka przebiega w podobny sposób co na normalu. Warto używać materii Barrier i Haste, aby przyspieszyć Clouda i ulepszyć jego obronę. Jeśli posiadacie Gotterdammerung za wyzwanie Pride and Joy, to atak Ascension Clouda powinien wam znacząco pomóc w pokonaniu tego bossa.


Symulator VR – walki dostępne na poziomie Hard

Boss #26Malboro

Walka dostępna jest tylko na poziomie hard w arenie VR w siedzibie Shinry (wyzwanie Monsters of Legends), po jednorazowym ukończeniu gry. Aby dotrzeć do Malboro musimy najpierw pokonać cztery rundy przeciwników.

Runda 1:

To walka z ognistą bombą. W tej walce warto mieć na zbroi Elemental Materia (max lvl) z Fire, dzięki czemu boss nie będzie nas w stanie zranić, co sprawi, że walka stanie się czystą formalnością.

Runda 2:

Tonberry to prosty przeciwnik pod warunkiem, że nie jesteśmy zachłanni. Główna taktyka polega na atakowaniu jego pleców i szybkim wycofaniu się, gdy ten próbuje się obrócić. Jeśli w jakimś momencie, któraś z postaci umrze to wskrzeszamy ją umiejętnością Revive (którą wraz z Cure powinna mieć każda postać).

Runda 3:

Mocniejsza wersja Behemota Type-0 znanego z jednej z misji pobocznych. Podczas walki z tym przeciwnikiem, głównym celem jest szybkie niszczenie jego górnej i dolnej części ciała, co powoduje stagger, podczas którego możemy go mocniej uszkodzić. Gdy użyje ataku Meteor starajcie się go unikać przy użyciu uników. Jeśli walczyliście z nim wcześniej to wiecie czego możecie się po nim spodziewać.

Runda 4:

Bomba i Tonberry. Najważniejsze to jak najszybsze rozprawienie się z bombą przy pomocy najmocniejszych ciosów Clouda i Tify. Potem metodycznie rozprawiamy się z Tonberrym. Słowo klucz – nie być zachłannym na uderzenia!

Runda 5:

Sama walka z Malboro jest bardzo prosta, wystarczy ustawiać się za jego plecami i atakować go Cloudem i jego Punisher mode. Ciężko dodać tutaj coś więcej, oprócz tego, że warto posiadać Magnify Cure u Aerith i czar Esuna, który uleczy umiejętność Bad Breath (którą musicie przyjąć na klatę jeśli chcecie nauczyć się tej umiejętności, nie zapomnijcie tylko o Enemy Skill Materia!).

Boss #27Pride and Joy

  • Podatny na: Lightning

Prosta walka, w której waszym głównym celem jest atakować tyły wroga, ładując w niego wszystkim co macie. Warto skupiać się na jego nogach, powodując co chwilę jego upadek, dając sobie czas na obicie. Jeśli będziecie pilnować punktów HP to „superboss” nie powinien was niczym zaskoczyć. Posiadając zbroje elemental z żywiołem ognia będziecie także niwelować obrażenia od ognia. Wygranie tej walki to tylko kwestia czasu.


Summony (Misje VR Chadleya)

Shiva

  • Podatna na: Fire

Pierwszy walka z summonem w grze. Warto zaopatrzyć się w Elemental materię w zbroi, połączoną z Ice, dzięki czemu ataki Shivy będą mniej bolesne. Następną kluczową rzeczą jest materia Fire, która potrafi staggerować ją na chwilę, dzięki czemu możemy odpalić kilka mocnych ataków z Punisher mode. Triple Slash także bardzo dobrze rani Shivę. Boss jest do pokonaniu samym Cloudem, ale zalecałbym pójście na niego razem z Aerith.

Taktyka na poziomie Hard:

Najważniejszą rzeczą podczas walki z Shivą jest ciągła presja. Nie możemy jej dać ani chwili oddechu, bo będzie się ona leczyć. Czary ogniowe bardzo dobrze wpływają na jej stagger, a jeśli złapiemy ją w dobrym momencie to możemy spowodować, że „klęknie’’ sobie na chwilę. Dzięki akcesorium Headband nie musicie się obawiać ciągłego usypiania przez Shivę i możecie lepiej skupić się na szybkim obijaniu lodowej bogini. Tifa bardzo dobrze sprawdza się w wywieraniu presji. Umiejętności z „focus” w nazwie bardzo dobrze zwiększają stagger. Punisher mode Clouda także potrafi siać mocne spustoszenie. Warto mieć też umiejętność Reprieve na kilku postaciach (znajdują się na niektórych broniach z poziomem 6). Pozwalają one raz na walkę przeżyć postaci nawet jeśli otrzyma wysokie obrażenia, które normalnie by ją zabiły. Tradycyjnie jeśli nasz przeciwnik zostanie zestaggerowany, warto używać metody podbijania % staggera przy pomocy Tify. Jeśli Aerith ma pełne dwa paski ATB to możecie dodać do tego Ray of Judgment, który tak jak Whriling Uppercut i True Strike u Tify bardzo dobrze podbija % staggera.

Fat Chocobo

Pomimo braku słabości, jest to najłatwiejsza walka z summonem w grze. Główną taktyką powinno być tutaj jak najszybsze nabijanie paska stagger (umiejętności z Focus w nazwie), po czy używanie Unbridled Strenght Tify razem z atakami trójkątem, dzięki czemu zwiększymy % zadawanych przez nas obrażeń. Co jakiś czas Moogle będzie przyzywał na arenę różnego rodzaju potworki do pomocy grubemu Chocobo, jednak najlepszą taktyką jest skupienie się na Chocobo i nawet jeśli ktoś wchodzi nam w drogę, to Triple Slash Clouda powinien szybko załatwić sprawę.

Taktyka na poziomie Hard:

Ciężko dodać coś nowego, to ciągle bardzo łatwa walka. Jedyną skuteczną poradą jest używanie umiejętności Tify – True Strike, która bardzo dobrze zwiększa % stagger, gdy przeciwnik jest ogłuszony.

Leviathan

  • Podatny na: Lightning

Łatwy, aczkolwiek upierdliwy boss, gdyż często lubi sobie polatać.

Dwie atakujące postacie powinny używać na broni Elemental Materii połączonej z żywiołem piorunów. Czary Thunder także bardzo skutecznie ranią bossa. Na ziemi boss używa dwóch ataków: Briny Bellow, który łatwo można uniknąć przy pomocy O, a także atak Briny Barrage, który najlepiej przyjąć na gardę, po czym okładamy go dalej postacią specjalizującą się w atakach fizycznych. Materia Barrier i czar Manawall spisuje się świetnie w dalszych fazach walki, gdy boss przyzywa słupy wody i atakuje z powietrza. Wtedy też powinniśmy przełączyć się na postać posiadającą ataki dystansowe (jak Barret czy Aerith).

Taktyka na poziomie Hard:

Walka wygląda identycznie jak na normalu. Ataki fizyczne i czary Thundaga sprawią, że walka ta nie będzie dla was problemem.

Bahamut

Główna taktyka to nałożenie na postacie czaru Barrier – Manawall, dzięki czemu będziecie mogli zmniejszyć o połowę obrażenia zadawane przez jego ataki magiczne. Jest to szczególnie przydatne, gdy boss zaczyna odliczanie. Po zejściu do zera trafia nas atakiem Megaflare, który zadaje kosmiczne 9999 punktów obrażeń.

Większość czasu atakujemy Bahamuta nabijając pasek stagger, przy okazji starając się unikać jego ciosów. Jeśli w którymś momencie złapie jedną z postaci to szybko przełączcie się na inna i atakujemy go wszystkim co mamy najmocniejszym. Ataki pazurami najlepiej blokować, ponieważ mają one dziwny auto-aim śledzący unik naszej postaci, który większość czasu ciężko ominąć. Jeśli nie radzicie sobie z tym bossem możecie zawsze obniżyć poziom trudności na easy. Tej opcji jednak nie będziecie posiadać w jego wersji na hard (jeśli planujecie zdobycie platyny to i tak będziecie musieli ją pokonać w wyzwaniu Pride and Joy).

Taktyka na poziomie Hard:

Zdecydowanie najtrudniejsza walka w grze (jeśli nie wiemy, co robimy). Na początku walki warto rzucić Haste na postać, która będzie najwięcej atakować. Przygotujcie się na to, że wiele ciosów będziecie musieli przyjąć na „klatę”, dlatego Magnify z Curagą u Aerith jest tutaj kluczowe. Jeśli chodzi o walkę w zwarciu, to stosujemy wcześniej wymienione techniki i staramy się nabijać pasek stagger przeciwnika. W momencie, gdy odliczanie Bahamuta zbliża się ku „1”, polecam rzucić na kilka postaci czar Manawall. Jeśli nie macie aktywnej umiejętności Reprieve lub nałożonej bariery obronnej na postać, to dostaniecie od niego 9999 punktów obrażeń. Jeśli jednak uprzednio nałożyliście Manawall to otrzymacie tylko połowę tych obrażeń. Dlatego najlepiej nie pozwalać, aby HP postaci spadało poniżej połowy. W połowie walki Bahamut przyzywa Ifrita, którego możecie całkowicie zignorować. Zbroja z wymasterowaną materią Elemental i Fire spowoduje, że obrażenia od ognia zadawane przez Ifrita będą nas leczyć zamiast ranić. Jeśli zrobiliście wszystko tak, jak to tutaj opisałem, to nie będziecie mieli większych problemów z tym przeciwnikiem.

O autorze

Niegdyś współpracownik PSSite, aktualnie współwłaściciel Glitcha. Od najmłodszych lat zafascynowany grami, kolekcjonuję wszystko co z nimi związane (od steelbooków po platynowe trofea). Fan japońskich rpgów, platformerów, slasherów, horrorów i powieści wizualnych. Prawdopodobnie uzależniony od serii Yakuza.

Kliknij, by skomentować

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Warto także przeczytać

Recenzje

Shadow Warrior 2 jest idealnym przykładem, że lepsze jest wrogiem dobrego i ślepa pogoń za panującymi w momencie procesu tworzenia gry trendami nie zawsze...

Recenzje

Bounty Battle jest kolejnym przykładem, że do stworzenia dobrej gry nie wystarczy skopiować czyjegoś sprawdzonego pomysłu. Poza Brawhallą i PlayStation All-Stars Battle Royale żaden...

Recenzje

Grzebanie w cyfrowej bibliotece gier kupionych za grosze w różnorakich promocjach pozwala wyciągnąć tytuły, o których zakupie dawno zapomniałem. Konsolowa wersja The Incredible Adventures...

Gry

Marvel’s Avengers będzie jedną z największych premier tej jesieni. Square Enix razem z Marvelem, rękoma Crystal Dynamics i innych studiów pomagających w produkcji, pracuje...

Copyright © 2020 Glitch.com.pl Kopiowanie treści, jak i fragmentów jest surowo zabronione.

%d bloggers like this: